• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072014169
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره ثبت احوال تربت‌جام:

ولادت‌ها در تربت‌جام ۷.۵ درصد رشد یافت/کاهش آمار فوت شدگان

ولادت‌ها در تربت‌جام ۷.۵ درصد رشد یافت/کاهش آمار فوت شدگان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ثبت احوال تربت‌جام از رشد ۷.۵ درصدی ولادت‌ها در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان خبر داد.

حسین زنگویی ۲۰ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های تشویقی دولت در حوزه ولادت، در ۶ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۹۶۱ نفر متولد شدند و شناسنامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه آمار ولادت‌ها در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۵ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۵۶۸ نفر در شهرستان فوت شدند که این آمار در مدت مشابه پارسال ۶۲۱ نفر بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال تربت‌جام از کاهش آمار فوت شدگان در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر طی ۶ ماه ابتدای امسال یک هزار و ۲۶۶ مورد ازدواج ثبت شده که متأسفانه ۳۰۸ مورد طلاق ثبت نموده‌ایم.

وی جمعیت شهرستان تربت‌جام را ۲۴۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۶۹۶ نفر زن و ۱۲۷ هزار و ۹۳۹ نفر مرد هستند. جمعیت شهرستان در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۲۱ هزار و ۱۹۰ نفر بوده است.

رئیس پزشکی قانونی تربت‌جام در این جلسه با تأکید بر اینکه صدور جواز دفن حتماً باید از طریق پزشکی قانونی برای اموات صادر شود، اظهار کرد: در گذشته و حال حاضر برخی پزشکان عمومی و متخصصین نسبت به صدور جواز دفن برای بیماران تحت معالج خود اقدام می‌کردند که بعداً دچار مشکل می‌شدند و گاها پزشکان در ارتباط با حصر وراثت و تعیین علت فوت مورد شکایت بستگان متوفی قرار گرفتند.

دکتر رامی افزود: متأسفانه اکثر پزشکان از این موضوع اطلاع ندارند و بنا به دفترچه‌های گواهی فوت موجود در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت اقدام به صدور جواز دفن می‌نمایند که باید اقدامات لازم در این خصوص با هماهنگی معاونت‌های محترم درمان و بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری تربت‌جام در ادامه با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات ثبت وقایع حیاتی و پزشکی قانونی گفت: شهرداری‌ها، بخشداران و دهیاران شرایطی فراهم کنند که متوفی بدون مجوز پزشکی قانونی در آرامستان‌ها دفن نشود.

جعفر باقری اظهار کرد: چون سیاست‌ها، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها بر مبنای آمار انجام می‌شود آمارها باید صحیح و درست اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha