• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402072014139
  • منبع : بازار

جدول وزن ورق آهن ۲ میل

جدول وزن ورق آهن ۲ میل

امروزه یکی از مهم ترین و پرتقاضاترین ورق های فولادی که بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف و تولید سایر ورق ها دارد، ورق سیاه نامیده می شود. این محصول در بازار ورق آهن یا گرم نیز نامیده می شود. ضخامت ورق آهن از ۱ تا ۱۵۰ میلی متر متغیر است، اما به علت داشنن فرآیند تولید خاص، ضخامت ۲ میل بیشترین کاربرد را در بین سایر ضخامت ها دارد؛ بنابراین قیمت آن برای متقاضیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت آهن اینفو،  یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن قیمت هر کدام از ورق های فولادی به دست آوردن وزن آن ها می باشد. محاسبه وزن نیز راه های بسیار آسانی دارد که یکی از آن ها مراجعه به جدول وزن ورق آهن یا سایر محصولات است. ورق آهن ۲ میل در دو عرض ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلی متری تولید و عرضه می شود. در ادامه به بررسی جدول وزن ورق آهن ۲ میل که بیشترین تقاضا را دارد، پرداخته ایم.

جدول وزن ورق آهن ۲ میل

جدول وزن ورق آهن ۲ میل

یکی دیگر از راه های مطمئن و قابل قبول برای به دست آوردن وزن ورق آهن، استفاده از فرمول محاسبه وزن می باشد. در این فرمول تنها کافی است ابعاد مورد نظر خود را در جای مناسب قرار داده تا وزن نهایی و در پایان قیمت ورق آهن ۲ میل به دست آید. همچنین در برخی مواقع طول و عرض محصول سفارشی بوده و نیاز به محاسبه خاصی دارد. در فرمول محاسبه وزن چگالی آهن به عنوان فلز پایه نیز عددی ثابت دارد و سایر پارامترهای لازم شامل طول، عرض و ضخامت که ۲ میل یا بیشتر است، می باشند. با این حال فرمول محاسبه وزن ورق های فولادی به صورت زیر می باشد:

وزن ورق آهن ۲ میل = طول ورق (میلی متر) * عرض ورق (میلی متر) *ضخامت ( ۲ میلی متر)* چگالی ورق (گرم بر سانتی ‌متر مکعب ۸)

چه عواملی بر قیمت ورق آهن تأثیرگذار می باشند؟

نخستین ورق فولادی که از طریق انجام فرآیند نورد گرم بر روی اسلب یا تختال تولید می شود، ورق سیاه یا در اصطلاح بازار ورق آهن نامیده می شود. این محصول در تولید سایر ورق های فولادی مانند اسیدشویی، روغنی و پوشش دار از آن استفاده می شود.

با این وجود می توان گفت یکی از مهم ترین عواملی که نرخ  ورق سیاه  را تحت تأثیر قرار می دهد، گرید یا کیفیت آن می باشد. از مهم ترین گریدها یا کیفیت های ورق آهن می توان به دو ورق معمولی و صنعتی با نام های اختصاری ST۳۷ و ST۵۲ اشاره کرد. هر کدام از این کیفیت ها با داشتن عناصر مختلف در ترکیبات شیمیایی خود، در موارد متفاوتی به کار برده می شوند. به طور مثال کیفیت ST۳۷ بیشترین کاربرد را در مصارف معمولی و ساختمانی دارد؛ در صورتی که گرید ST۵۲ در مصارف صنعتی مانند ساخت مخازن تحت فشار، سازه های سنگین فلزی و... به کار برده می شود.

جدول وزن ورق آهن ۲ میل

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر قیمت ورق سیاه، میزان عرضه و تقاضا برای این محصول در بورس کالا می باشد. در کشور های مختلف جهان برای تعیین نرخ ورق آهن، به نرخ مواد اولیه صادراتی یا وارداتی آن یعنی شمش فولادی توجه می کنند، و به صورت کلی قیمت پایه این محصولات یا مواد اولیه آن ها در بورس کالا تعیین می شود.

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق های روغنی چیست؟

ورق های روغنی یا سرد از طریق فرآیند نورد سرد تولید می شوند. هدف از تولید این فلزات دستیابی به ورق هایی با مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار، عوامل خوردگی و در عین حال ضخامت پایین می باشد. قابلیت فرم پذیری، رنگ آمیزی، جوشکاری و برشکاری نیز از سایر ویژگی های این ورق ها است.

امروزه شیت های روغنی در تولید لوازم آشپزخانه، صنعت خودروسازی، تولید لوازم خانگی و تولید سایر ورق های فولادی مانند محصولات پوشش دار به کار برده می شوند؛ از این رو قیمت آن ها برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان این صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر قیمت این فلزات، نرخ مواد اولیه آن ها است.

همان طور که می دانید ورق های آهنی یا سیاه از طریق فرآیند نورد گرم و در دمای بسیار بالایی تولید می شوند، اما این دمای بالا سبب به وجود آمدن سطحی زبر و رنگی مات در محصولات نهایی خواهد شد؛ در نتیجه با انجام فرآیند اسیدشویی، سطح آن ها را پاکسازی می کنند.

این پاکسازی علاوه بر از بین بردن لایه های چربی، اکسیدهایی که بر روی آن ها نیز پس از قرارگیری در مجاورت هوا ایجاد شده است، را حذف می کند. در نهایت ورق های اسیدشویی شده تحت فرآیند نورد سرد قرار گرفته و ورق های روغنی تولید می شوند. با این وجود می توان گفت نرخ ورق های گرم و اسیدشویی به عنوان ماده اولیه تولید محصولات سرد، تأثیر به سزایی در قیمت نهایی آن ها دارد. با این وجود طبیعی است که نرخ روز ورق های روغنی از این فلزات بیشتر باشد؛ زیرا فرآیند نورد سرد از نورد گرم طولانی تر بوده و مراحلی مانند سنباده کشی، کشش سرد و ... را به همراه دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۳ ۰۹:۰۰

مقاله جالبی بود ممنونم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۳۵

ورق سیاه چه وزنایی تولید میشه؟