• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071913634
  • خبرنگار : 50177

معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور خبر داد

تامین بیش از ۱۰ هزار لیتر در ثانیه آب با حفر ۷۴۷ حلقه چاه و چهار تصفیه‌خانه

تامین بیش از ۱۰ هزار لیتر در ثانیه آب با حفر ۷۴۷ حلقه چاه و چهار تصفیه‌خانه

ایسنا/لرستان معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور گفت: با حفر ۷۴۷ حلقه چاه و چهار تصفیه‌خانه، ۱۰هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب تامین خواهد شد.

مجید آقازاده امروز، نوزدهم مهرماه، در آیین آبرسانی به ۲۰ روستای کم‌برخوردار و شهر جدید شاپورآباد که به نیابت از ۶۵۵۵ شهید لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش روستایی ۸۶.۶ درصد با ۲۱ میلیون نفر و ۶۴ میلیون نفر جمعیت شهری ۱۰۰ درصد تحت پوشش هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایران منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک است اما در پوشش جمعیت شهری و روستایی رتبه اول جهان را دارد.

معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور با بیان اینکه رعایت عدالت اجتماعی شعار نظام است، گفت: دولت سیزدهم در دو فاز طرح جهاد آبرسانی را شروع کرده؛ بطوریکه در فاز اول ۱۰ هزار روستا آبرسانی خواهد شد که در این فاز ۷۱۳۸ روستا توسط قرارگاه امام حسن(ع) و ۳۰۰۰ روستا نیز توسط شرکت‌های آبفای استان‌ها برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار معادل ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر عملیاتی می‌شود و یا در حال انجام است.

آقازاده بیان کرد: در بخش توزیع شبکه آب ۱۴هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه در این ده هزار روستا عملیاتی می‌کنیم؛  همچنین ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با حفر ۷۴۷ حلقه چاه و چهار تصفیه‌خانه، ۱۰هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب تامین خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور با بیان اینکه در این ابرپروژه ۸۷۳۰ متر مکعب مخزن احداث خواهد شد، اظهار کرد: ۹۹۹ ایستگاه پمپاژ، با ظرفیت ۳۴هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه احداث خواهیم کرد.

آقازاده  گفت: در فاز دوم با توجه به نیاز روستاها و تداوم خشکسالی، ۱۲ هزار روستا را آبرسانی خواهیم کرد و براساس آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار معادل ۵میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: فقط ۴۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع، ۲۹ هزار کیلومتر شبکه خط انتقال و ۲۶ هزار لیتردرثانیه تولید آب و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب مخزن در این ۱۲ هزار روستا عملیاتی خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور اضافه کرد: ۳۵۰۰ روستا نیز از طریق منابع استانی آبرسانی می‌شوند.

آقازاده گفت: با احداث ۵۴ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ هزار کیلومتر خط انتقال، خواهیم توانست ۸۲ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی در اول دولت سیزدهم را به بالای ۹۰ تا ۹۵درصد برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha