• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402071913544
  • خبرنگار : 71661

طوفان الاقصی، پرونده حیات سیاسی نتانیاهو را برای همیشه می‌بندد

طوفان الاقصی، پرونده حیات سیاسی نتانیاهو را برای همیشه می‌بندد

تاریخ کابینه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که با غافلگیری «بنیامین نتانیاهو» از عملیات حماس در سرزمین‌های اشغالی، شاید عمر حیات سیاسی «آقای امنیت» رو به اتمام باشد.

به گزارش ایسنا، وبسایت شبکه خبری سی.ان.ان درباره سرنوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این جنگ نوشت: نتانیاهو در طول حیات سیاسی خود عناوین مختلفی دریافت کرده است. از «جادوگر» برای پیروزی‌هایش در انتخابات گرفته تا «شاه بی‌بی» برای طولانی‌ترین دوره حضور در سیاست اسرائیل؛ اما یکی از این القاب که این روزها بیشتر کنایی به نظر می‌رسد «آقای امنیت» است!

با حمله حماس به رژیم صهیونیستی که از شنبه آغاز شده، نتانیاهو اعلام کرد که اسرائیل رسماً در وضعیت جنگ قرار دارد. در این وضعیت، حتی مخالفان او هم اظهار می‌کنند که در حال حاضر فرصتی برای یافتن مقصر ضعف امنیتی رژیم صهیونیستی وجود ندارد و باید بر جنگ متمرکز بود.

این شاید در کوتاه‌مدت بار پاسخگویی را از دوش نتانیاهو بردارد، اما تاریخ کابینه‌های این رژیم نشان داده که این روز بالاخره فرا می‌رسد و آقای امنیت فرصت چندانی ندارد.

«آمیت سگال» تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به تاریخ کابینه‌های درگیر جنگ این رژیم می‌گوید: عجیب است اگر نتانیاهو از این جنگ جان سالم به در برد. این نخستین‌بار در تاریخ اسرائیل خواهد بود. تاریخ به ما آموخته که با هر بحران و رویداد حیرت‌برانگیزی، کابینه اسرائیل سقوط می‌کند. در ۱۹۷۳ و جنگ یوم کیپور، این در ۱۹۷۳ با برکناری «گلدا مئیر» برای جنگ یوم کیپور، برکناری «مناخم بگین» برای جنگ لبنان در ۱۹۸۲ و در سرنوشت «ایهود اولمرت» پس از جنگ دوم لبنان مشهود است. وقت تنگ است.

حال با حمله غافلگیرانه حماس به رژیم صهیونیستی و اذعان تحلیلگران غربی به شکست اطلاعاتی اسرائیل و غرب در پیشبینی این نبرد، شاید پرونده حیات سیاسی نتانیاهو هم برای همیشه بسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۹ ۲۲:۲۶

عمر این رژیم با توجه به افتضاح که به بار آورد خیلی کوتاه شد و از این به بعد همگان فهمیدند امنیت در فلسطین اشغالی فقط یک ادعا بود . مهاجرت ممبعد بشدت شکل می‌گیرد و رژیم صهیونیستی دیگر کسی را ندارد که بر آن حکومت کند. ولی کاملا مشخص است در این گذر کوتاه نتانیاهو برای همیشه از صحنه سیاست این رژیم سمی کنار گذاشته می‌شود. و به احتمال زیاد یا به آمریکا فرار می‌کند و یا به بدلیل جرائم مالی و پرونده های قضائی که دارد به زندان میرود