گرافیک: نگین نصراللهی
اینفوگرافیک/ آزادراه شیراز - اصفهان، تکمیل کننده کریدور شمال -جنوب
موقعیت استراتژیک کشورمان در منطقه و عبور کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب از ایران، نیازمند توسعه و تکمیل کریدورهای آزادراهی است که این کریدورهای شمال – جنوب کشور به منظور ارتباط دریای خزر به خلیج فارس در دست اجراست. این کریدور از بندرانزلی آغاز و با عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی میشود. آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر بخشی مهم از کریدور آزادراهی شمال – جنوب است که نقش هدایت ترانزیت را از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس عهدهدار است. بخشی از این کریدور مهم یعنی مسیر شیراز به ایزدخواست در مرحله نخست به بهرهبرداری میرسد.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
عرض خسته نباشید به همه ی دست اندرکاران این آزادراه! کار بزرگی انجام گرفته است ولی ای کاش زحمت می کشیدید و فاصله ی ایزدخواست تا اصفهان را هم خیلی زود می ساختید!
اگر دوخط رفت و و خط بر گشت باشد به آزاد را نمیگویند به آن جا ده معمولی یک طرفه میگویند
اگربه کل دوخط رفت ودوخط برگشتی درکارنبود،امثال ماهم این جا جمع نمی شدیم که«نق»بزنیم!بعضی ازماهاایرانی جماعت هیچوقت خوبی بهمون نمیاد!ازقدیم معروف بوده این شرح حال ما
اتوبان افتتاح نشده ۵۰ کیلومترش رو که میری مثل اینه که موج سواری میکنی احداقل افتتاح نشده اونو درست کنن بعد از سمت ایزد خواست که جاده رو بتن ریزی کردن
سلام خسته نباشید خواهشمندم برا اصفهان اهواز هم جاده درست کنید که نزدیکتر بشه
با سلام خدمت استان فارسی های گرامی. لطفا از مسعولینتون بخوابید تا جاده شیراز بندرعباس رو واستون دو بانده کنن،کلی از مسیر هم حادثه خیزه هم تک بانده. کلی از شیرازی ها لاری ها بندری های عزیزمان توی این مسیر دچاره حادثه فوتی شدن،خدا بیامرزدشون، حتی مسیری که از شیراز میاد داراب و بعد وصل میشه یه جاده بندر شیراز ،اونم داغونه،حتی یبار من خودم خدا رحم کرد وگرنه نرسیده به داراب جان به جان آفرین تسلیم میکردم،خدا حفظمون کرد، اگه کسی دستش میرسه این پیام رو برا مسعولین منتقل کنه. با تشکر
این همه تلاش کوشش وقت زمان پول و مثل راه قدیمی ۴ خطه . این در حالیست که مسیر اصفهان تا شهرضا داره ۶ خطه میشه چون ۴ خطه جوابگوی ترافیک آن نیست . تجربه داشتند ولی استفاده نکردند . آزاد راه امیر کبیر ۶ خطه هست ۳ لاین رفت و ۳ لاین برگشت ولی میبینیم وضعیت ترافیک سنگین اون رو . آزاد راه تهران تا قزوین هم نمونه واضح . دو خط رفت و دو خط برگشت حتی چشم انداز زمان حال رو ۶م نداره چه برسه به اندکی بعدتر . تنها ۲ لاین هر سمت یک لاین باید اضافه میشد . در آینده تلاش برای گرفتن بودجه مجدد و ۶ خطه کردن این آزاد راه یا بهتر بگویم این بزرگراه قطعیه . خط ۷ و ۸ هم که هیچی راه نیافتاده. چه حیف ۵ خطه نیست .
من ۲ روز پیش شیراز بودم میخواستم بیام اصفهان اصلا جاده درستی نبود استاندارد نبود کامیون ها جاده رو شلوغ کرده بودن و ایران نه جاده درستی داره نه راننده ..متاسفانه یا تند میرن یا آهسته دائم استرس داری
نظرات