• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071711857
  • خبرنگار : 50039

معاون امور بازرگانی اداره کل صمت گلستان عنوان کرد:

منطقه آزاد اینچه‌برون دروازه ورود به بازارهای جهانی/ بازگشایی نمایشگاه فرش گلستان از فردا

منطقه آزاد اینچه‌برون دروازه ورود به بازارهای جهانی/ بازگشایی نمایشگاه فرش گلستان از فردا

ایسنا/گلستان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را عاملی برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان دانست و گفت: تولیدکنندگان می‌توانند محصولات تولیدی خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

احمد وطنی عصر امروز، ۱۷ مهر در گفت‌وگو با ایسنا از بازگشایی درهای پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش استان گلستان از روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه مذکور تا روز جمعه ۲۱ مهرماه به روی عموم علاقه‌مندان باز خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه بزرگ «اسکای‌مون» همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ از این نمایشگاه متفاوت بازدید کنند، ادامه داد: نمایشگاه فوق با هدف حمایت از هنر صنعت فرش دستباف گلستان برگزار می‌شود و قطعاً افزایش تولید، اشتغالزایی و صادرات فرش استان را در پی خواهد داشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان گلستان با تأکید بر اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها بر نهادینه کردن فرش دستباف و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان مثمرثمر است، افزود: در این نمایشگاه تولیدکنندگان فرش دستباف گلستان در وسعت نمایشگاهی، حدود ۴۲۰ مترمربع و ۱۷ غرفه تولیدات خود را عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه تولیدکننده فرش داخل استان هستند، خاطرنشان کرد: صنعت فرش برای جامعه ایرانی بسیار مهم است و باید شرایطی مهیا شود تا تولید ادامه‌دار شود.

منطقه آزاد اینچه‌برون دروازه ورود به بازارهای جهانی/ بازگشایی نمایشگاه فرش گلستان از فردا

وطنی فروش فرش را یکی از مهمترین چالش‌های تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: فرش‌بافان علاوه بر نمایش تولیدات خود، می‌توانند آنها را به بازار مصرف عرضه کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص «ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در استان گلستان چه تأثیری بر رونق این صنعت خواهد داشت؟»، تصریح کرد: قطعاً اداره کل صمت از اینگونه فضاهای دائمی استقبال می‌کند و باید بررسی‌های کارشناسانه صورت بگیرد تا مشخص شود که اصلاً این استان پتانسیل دارا بودن نمایشگاه تخصصی دائمی را دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به برگزاری ۲۴ دوره نمایشگاه فرش در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان در سطح ملی و حضور شرکت‌هایی از دیگر استان‌ها، اضافه کرد: دوران کرونا در برگزاری این نمایشگاه وقفه انداخت و امیدواریم با برپایی مجدد این نمایشگاه، مقدمات حرکت به سمت نمایشگاه دائمی فراهم شود.

منطقه آزاد اینچه‌برون دروازه ورود به بازارهای جهانی/ بازگشایی نمایشگاه فرش گلستان از فردا

وی در خصوص نقش منطقه آزاد اقتصادی و تجاری اینچه‌برون در عرضه فرش دستباف و دیگر تولیدات استان گلستان به بازارهای بین‌المللی و جهانی توضیح داد: یقیناً ظرفیت منطقه آزاد در ورود به بازارهای جهانی بسیار بالا بوده و با ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند نقش بی‌بدیل خود را به عنوان یک دروازه ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان هم دارای امکانات خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است، یادآور شد: تأثیر منطقه آزاد اینچه‌برون در بازاریابی و پذیرش هیأت‌های تجاری به مراتب بیشتر از امروز خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha