• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402071711064
  • خبرنگار : 71368

از ۶۳۰ تاکسی ون تهران چه خبر؟

از ۶۳۰ تاکسی ون تهران چه خبر؟
عکس تزئینی است

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد سرانجام واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون از سوی وزارت کشور به شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: وزارت کشور نحوه واگذاری مالکیت ون‌ها را مشخص نکرده و دستورالعملی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است.

امین رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ۶۳۰ تاکسی ون که از سوی وزارت کشور تأمین مالی آن صورت گرفته بود، افزود: سال گذشته وزارت کشور ۶۳۰ دستگاه ون به شهرداری تهران تخصیص داد که از این میان ۳۰ درصد هزینه‌ها توسط شهرداری و ۷۰ درصد هزینه آن نیز از سوی وزارت کشور تأمین می‌شد که در همان زمان شهرداری تهران سهم خود برای ۳۰ درصد مبلغ ۶۳۰ دستگاه ون را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری در مرحله اول ۱۹۵ دستگاه ون تخصیص داده شد که از این میان ۱۸۴ دستگاه ون پلاک شده و آماده تحویل شدند، گفت: زمان تحویل الباقی ون ها مشخص نشده تا اینکه بعد از آن نیز در آستانه اربعین حدود ۴۶ دستگاه ون به شهرداری تهران اختصاص داده شد که هنوز پلاک نشده‌اند؛ اما در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده است.

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مجموعا ۲۲۰ ون از ۶۳۰ دستگاه ون اعلامی به شهرداری تهران داده شده است، گفت: تا کنون هیچ دستورالعمل یا آئین‌نامه‌ای برای واگذاری مالکیت خودروها از سوی وزارت کشور مشخص و ابلاغ نشده و تمام این ون‌ها به نام شهرداری تهران است که در پیگیری‌های انجام شده که چندین مکاتبه با رئیس سازمان شهرداری‌ها و معاونش در این زمینه داشته‌ایم و اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری ۳۰ درصد سهم خود را بابت ورود ۶۳۰ دستگاه ون به حساب واریز کرده است اما هنوز تکلیف مابقی ون‌ها مشخص نیست، ادامه داد: این در حالیست که از ۲۲۰ ونی که در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده است، ۴۶ دستگاه هنوز پلاک نشده و ۴۰ دستگاه ون نیز به دلیل عیوب هنوز از ایران خودرو دیزل تحویل شهرداری تهران نشده است و باید بگویم که حدود ۱۴۰ دستگاه ون جدید در اختیار شهرداری تهران است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در طرح «شاتل سرویس» از آنها استفاده شود.

رهبر  با بیان اینکه نکته قابل توجه این است که این ون‌ها قابلیت واگذاری مالکیت به افراد حقیقی را ندارد، گفت: هنوز شرایط و دستورالعمل مشخصی برای واگذاری مالکیت این ون‌ها ابلاغ نشده است و به همین دلیل این ون‌ها به نام شهرداری تهران است.

وی درباره وضعیت ون‌های فرسوده پایتخت نیز با تأکید بر اینکه برای ون‌های فرسوده طرحی را در نظر گرفتیم که بر اساس آن رانندگان بتوانند نسبت به نوسازی خودروشان اقدام کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت یک خودروی ون افزایش یافته و به حدود یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است، عملا تاکسیران توانایی خرید ون را ندارد. به همین علت نیز طرحی را در نظر گرفتیم که بر اساس آن رانندگان ون‌های فرسوده می‌توانند با دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی با تسهیلات هشت درصد در ۶۰ ماه که سه ماه هم تنفس وام است، نسبت به دریافت خودروی سورن اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha