• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071610953
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز

ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی طرح اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح شهر تصویب شد.

سید کاظم زعفرانچیلر یکشنبه، ۱۶ مهرماه در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص این طرح گفت: این طرح در راستای توسعه فرهنگ شهروندی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پارک‌های سطح شهر صرفا برای پیاده‌روی و اوقات فراغت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پیشنهادی داریم هر یک از مناطق دهگانه سطح شهر مسئولیت آماده‌سازی یکی از پارک‌های موضوعی را بر عهده بگیرد که به عنوان مثال پارک غدا که می‌توان با ایجاد چند غرفه راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به تعیین موضوعات مختلف برای پارک‌های سطح شهر، افزود: ایجاد پارک هوشمند در مقیاس کوچک برای آشنایی شهروندان با موضوع هوشمندسازی شهر، پارک موضوعی کوتاه قامتان، پارک ورزش، پارک هنر، پارک گیاهان دارویی، پارک دفاع مقدس، پارک جانبازان و معلولان، پارک صنایع دستی و... می‌توانند از جمله این پارک‌های موضوعی باشند.

غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: این طرح در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است و مناسب‌سازی محیط برای اقشار مختلف از جمله اهداف این پارک‌های موضوعی به شمار می‌رود.

هدف از هویت فرهنگی و اجتماعی پارک‌ها اختصاصی‌سازی برای قشر خاصی نیست

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه اظهار کرد: ضمن مناسب‌سازی پارک‌ها برای عموم شهروندان، موضوعات مختلف به صورت ویژه در پارک‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته روح الله رشیدی، دقت ظریفی نیاز است که شاخصه‌های عمومی از جمله خانواده محور بودن در این پارک‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این طرح اختصاصی‌سازی پارک‌ها و فضاها برای یک قشر خاص نیست و حفظ فضای عمومی برای تمام شهروندان و هویت‌سازی پارک‌ها مدنظر است.

در این بین یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز تشریح کرد: تمام پارک‌های شهری باید برای معلولان و کم‌توانان مناسب‌سازی شود و در تمامی نقاط شهر به خصوص مناطق محروم این مناسب‌سازی صورت بگیرد.

در خاتمه شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری باید برنامه خود برای عملیاتی کردن این طرح را طی سه ماه آتی ارائه کند و در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز

شهردار تبریز خبر داد:

بهره برداری از فاز اول مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تا تابستان سال آینده

شهردار تبریز از برقراری عبور و تردد در فاز نخست مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب، حد فاصل میدان ایده‌لو تا مدرسه باقرالعلوم تا تابستان سال آینده خبر داد.

یعقوب هوشیار در این باره اظهار کرد: با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر تبریز بودجه قابل توجهی در دو سال اخیر به مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تخصیص یافته که منجر به پیشرفت این پروژه شده است.

وی افزود: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب در سه فاز و با اولویت فاز نخست آن در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد که با تلاش شبانه‌روزی همکاران تابستان ۱۴۰۳ از این مسیر عبور خواهیم داد.

وی با اشاره به واقع‌ شدن ۶۵۰ ملک در مسیر این پروژه، تعداد املاک تملک ‌شده تا سال ۹۵ را ۲۸۱ ملک اعلام کرده و گفت: از سال گذشته تا کنون ۲۳۱ ملک مسکونی و تجاری با پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی تملک شده است.

شهردار تبریز در این خصوص تشریح کرد: تلاش داریم ۱۳۸ ملک باقی‌مانده در طرح تفصیلی و خط پروژه اصلاحی را با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک کنیم.

وی اضافه کرد: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب مطالبه اصلی شهروندان و یکی از طرح‌های بزرگ بازآفرینی شهری کشور است که سال‌های متمادی بلاتکلیف باقی مانده بود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در تخصیص بودجه به این پروژه نداریم و با تکمیل آن شاهد افزایش ارزش‌افزوده مناطق کم‌برخوردار خواهیم بود.

ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز:

عملکرد مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب قابل تقدیر است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز از اهتمام شهرداری در خصوص مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب قدردانی کرد و گفت: عجز و ناتوانی شهرداری طی سال‌های گذشته در این پروژه، امروز با مدیریت خوب پیگیری می‌شود.

فریدون بابایی‌اقدم امروز در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن قدردانی از شهرداری تبریز بابت مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب، اظهار کرد: حقیقت این است که مسیرگشایی یکی از اقدامات سخت در حوزه مدیریت شهری است.

وی جمع آوری نخاله‌ها در این پروژه را خواستار شد و اضافه کرد: اقداماتی در این زمینه آغاز شده است و امیدوارم تا خرداد سال آینده شاهد تردد از این مسیر باشیم.

وی یادآور شد: بحث‌های عمرانی به بهترین شکل پیش می‌رود و به ویژه در بخش مسکن و تعهدی که در اسدگلی وجود دارد امیدوارم این اقدامات به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب ساختمان سابق سرکنسول‌گری آلمان، تشریح کرد: این مکان وضعیت نامناسبی دارد و تبدیل به پاتوق برای برخی افراد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: شهرداری اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی انجام داده است و خواهشمندم تملک این ملک و املاک دیگر در محدوده آن در دستور کار شهرداری باشد.

ایجاد هویت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای پارک‌های سطح تبریز

سهم یک هزار میلیارد تومانی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در بودجه سال‌جاری شهرداری تبریز

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: افزایش توان عملیاتی شهرداری تبریز با تصویب یک هزار میلیارد تومانی بودجه ورزشی، نقطه عطف تقویب زیرساخت‌های ورزشی شهر تبریز است.

پرویز هادی در سخنان میان دستور یکصدو پنجاه و چهارمین جلسه ششمین دوره پارلمان شهری با اشاره به سهم یک هزار میلیارد تومانی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در بودجه سال‌جاری شهرداری تبریز، گفت: ۷۵ برنامه ورزشی برای سال گذشته پیش‌بینی شده بود ولی برای سال‌جاری این رقم به ۵۲۰ مورد رسیده که با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شده است.

وی هم چنین با تاکید بر اینکه هدف مدیریت شهری از اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی ایجاد دوباره شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های مدون، قرار است در سال‌جاری بیش از هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ورزشی هزینه شود.

وی احیا و برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری، مسابقات جام پرچم، جشنواره‌های ورزشی، پیاده‌روی همگانی را از مهمترین برنامه‌های ورزشی شهرداری تبریز در دور جدید مدیریت شهری برشمرد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: اجرای ۲۵ پروژه عمرانی جدید با محوریت توسعه زیرساخت‌های ورزشی همراه با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر تبریز به ویژه مناطق کم برخوردار که در مجموع این پروژه‌ها به ۵۴ مورد می رسد، رویکرد قابل تحسین شهرداری تبریز است و هم راستا با سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بازسازی پروژه‌های نیمه تمام، مثل چاوان، استخر مارالان، سالن چندمنظوره با محوریت بحران در منطقه ۲ و ۸، سالن زورخانه خطیب، سالن آفتاب، سالن استخر خاوران، استادیوم الغدیر، استخر یکه دکان ستارخان، استخر تولایی مارالان، سالن زورخانه کشتارگاه سابق در منطقه ۱۰، ساماندهی مسیر دسترسی و استادیوم یادگار امام(ره) تنها بخشی از پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته است که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: شهرداری تبریز با تسریع اجرای پروژه‌های قطار شهری، نوسازی ۱۲۰۰ دستگاهی اتوبوس و تاکسی، گام بزرگی برای دستیابی بیشتر به استانداردهای جهانی توسعه شهری در این حوزه برداشته است.

هادی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی، توسعه فضای سبز، افزایش سرانه ورزشی، توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، توافق اراضی میدان تیر ارتش، خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در مقایسه با سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی در راستای سیاست‌های کلان مدیریت شهری انجام داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز، وی نقش روابط عمومی در اطلاع‌رسانی کمی و کیفی عملکرد شهرداری تبریز را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: روابط عمومی یکی از ابزارهای اصلی توسعه است و ضرورت دارد برای ایجاد بستر ارتباطی دوسویه با مخاطبان، توان تخصصی خود را بکار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha