• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402071610569
  • خبرنگار : 50024

۴۶ درصد شرکت‌های پارک علم و فناوری البرز دانش‌بنیان هستند

۴۶ درصد شرکت‌های پارک علم و فناوری البرز دانش‌بنیان هستند

ایسنا/البرز رئیس پارک علم و فناوری البرز در گفت: ۴۶ درصد شرکت‌های فناور این مجموعه دانش بنیان هستند که سه برابر میانگین کشوری است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعامل پارک علم وفناوری البرز با بخش خصوصی اظهار کرد: جذب و پذیرش بیش از ۱۱۰ شرکت فناور و دانش بنیان موجب ایجاد بیش از دو هزار شغل مستقیم در مجتمع و پارک علم و فناوری البرز شده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد شرکت‌های فناور این مجموعه دانش بنیان هستند، افزود: میانگین کشوری این حوزه ۱۵ درصد است که با این احتساب آمار البرز سه برابر میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با توسعه همکاری‌ها در بخش تحقیق و توسعه و همکاری با صنایع و بنگاه‌ها زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنیم.

عباسی با بیان اینکه البرز رتبه چهارم را در زمینه تعداد شرکت‌های دانش بنیان دارد، توضیح داد: علاوه براین، این مجموعه همه  توان خود را برای توسعه شرکت‌های خلاق به خرج داده و توانسته رتبه استان را در زمینه صنایع خلاق از ۸ به ۶ ارتقاء دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز تخصصی و سه پژوهشکده و مجموعه‌ها و شرکت‌های توانمندی در این پارک و مجتمع فعال هستند، اظهار کرد: حداقل انتظار ما این است که بودجه این پارک به اندازه بودجه پارک‌هایی که در ابتدای راه تاسیس و راه اندازی هستند برسد چرا که مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز با توجه به تلاش‌های صورت گرفته حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

این مسئول با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی کشور (وینوا) در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و همجوار پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز با سرمایه گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش پارک علم و فناوری البرز در چهار طبقه بنا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: مراکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار " CDMC" نامیده می شوند، مدلی موفق در سطح بین المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن‌ها عبارت از کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرایندهای صنایع و تجاری‏ سازی فناوری‏ های جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha