اصغر باقرزاده در گفتوگو با ایسنا، افزود: برنامهای تحت عنوان نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی داریم؛ در این راستا از اردیبهشتماه تا به امروز بیش از چهار میلیون دانش آموز را غربالگری کردهایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره فرآیند غربالگری یاد شده تصریح کرد: در فرآیند غربالگری خود دانش آموزان و والدین آنها به سوالات صحت سلامت روانی پاسخ دادهاند که مشاوران در حال بررسی و صحت سنجی این سوالات هستند.
باقرزاده ادامه داد: بعد از بررسی و صحت سنجی مشاوران، میتوانیم دانشآموزان را به چهار دسته دانش آموزان سالم، در معرض آسیب، آسیب دیده و دانش آموزان دارای فوریتهای روانی اجتماعی تقسیم بندی کنیم این در حالیست که مکلفیم برای درمان دانشآموزان دارای شرایط «فوریت روانی اجتماعی» مداخله و اقدام کنیم.
وی ضمن اشاره بر اینکه در خصوص برخی آسیبها و تنشهایی که دانشآموزان درگیر آنها میشوند، رویکرد آموزش و پرورش تربیتی و نه سیاسی و امنیتی است اظهار کرد: به طور کلی به روی بالا بردن تاب آوری، تخلیه هیجانات مثبت و ارتقای سواد فضای مجازی و سیاسی دانش آموزان کار میکنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد آموزش و پرورش نسبت به هر اتفاقی همچون دعوا کردن دانش آموزان با یکدیگر و یا مسائل و مشکلاتی که با والدین خود دارند، تربیتی است و تمام موارد اینچنینی به مرکز مشاوره ما ارجاع داده میشود.
وی در پایان در خصوص پایش وضعیت اعتیاد بین جمعیت دانشآموزی به ایسنا گفت که آموزش و پرورش در این باره آماری احصاء نکرده و این امر از وظایف شورای اجتماعی کشور است.
انتهای پیام
نظرات