• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071510082
  • خبرنگار : 50072

استاد دانشگاه الزهرا کربلا عنوان کرد

ایران در صدر رتبه‌بندی‌ علمی جهان

ایران در صدر رتبه‌بندی‌ علمی جهان

ایسنا/خراسان رضوی صبح امروز ۱۵ مهر ماه، رویداد هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق در هتل پردیسان مشهد برگزار شد در این رویداد بزرگ نمایندگان ۲۵ دانشگاه عراق حضور یافتند که بیانگر همکاری و ارتباط گسترده علمی بین دو کشور است.

طی رویداد هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق، استاد ذوالحل الاسدی از دانشگاه الزهرا کربلا در گفت‌وگو با ایسنا درباره جایگاه علمی دانشگاه‌های ایران در جهان اظهار کرد: به نظر من جایگاه علمی دانشگاه‌های ایران بسیار بالاست و در رتبه‌بندی‌های مختلف علمی جهان در صدر رتبه‌بندی قرار دارد.

وی در مورد همکاری بین دانشگاه‌های ایران و عراق بیان کرد: اساتید و دانشجویان فرهیخته در دانشگاه‌های معروف ایران و عراق فرصت خوبی برای همکاری بیشتر و گسترده دارند.

ذوالحل الاسدی در خصوص تاثیر اشتراکات فرهنگی بر پیشرفت تحقیقات علمی و دانشگاهی گفت: همانطور که می‌دانید فعالیت‌های فرهنگی بین دو کشور از سال‌ها قبل پابرجاست و به دلیل اشتراکات فرهنگی بین ایران و عراق معتقدم که این اشتراکات فرصتی برای روابط علمی و فعالیت‌های فرهنگی بیشتر است.

وی افزود: همسایگی ایران و عراق، فرصت خوبی برای این کشورها در تبادلات علمی بین اساتید و دانشجویان فراهم کرده و اشتراکات فرهنگی دو کشور مزیت‌های خوبی برای همکاری‌ بیشتر است.

این استاد دانشگاه در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دو کشور می‌گوید: شباهت‌های زیادی در دانشگاه‌های دو کشور وجود دارد و فکر می‌کنم فرهنگ و پیشینه مشابه، پیشینه تاریخی و پیشینه اسلامی بین دو کشور در پیشرفت‌های علمی و فرهنگی دو کشور تاثیرگذار خواهد بود.

ذوالحل الاسدی افزود: دانشجویان عراقی در ایران در حال تحصیل هستند و شانس خوبی برای این دانشجویان فراهم شده است که در دانشگاه‌های ایرانی با رتبه‌های بالای فرهنگی و علمی تحصیل ‌کنند.

وی در خصوص تحصیل دانشجویان ایرانی در عراق به صورت آنلاین می‌گوید: در زمان همه‌گیری کرونا، آموزش در دانشگاه‌های برتر عراق به صورت مجازی امکان‌پذیر بود و در حال حاضر آموزش در دانشگاه‌های برتر عراق به صورت حضوری و مجازی است و دانشجویان ایرانی نیز در دانشگاه‌های عراق مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۲

خداروشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۲

خداروشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۲

خداروشکر