به گزارش ایسنا، هادی حق بین در آئین بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، گفت: امروزه ترافیک با زندگی شهرنشینی عجین شده و جزو لاینفک زندگی شهروندان در کلانشهرهاست. بر همین اساس در ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته میشود و در دوره ششم مدیریت شهری نیز به این موضوع توجه ویژهای شده است.
وی افزود: بر همین اساس پروژههای شهر تهران در دو دسته پروژههای بزرگ و پروژههای محلی تقسیم میشوند که پروژه بزرگراه شهید بروجردی از پروژههای بزرگ شهر تهران قلمداد میشود و در حالیکه در غرب تهران از بزرگراه شمالی - جنوبی محروم بودیم این بزرگراه به ۴۵ متری زرند میرسد و از آنجا از طریق میدان فتح به شاخه غربی بزرگراه یادگار امام میرسد و کمک موثری در رفع ترافیک شهر تهران خواهد بود.
وی افزود: این بزرگراه مسیر ۳.۷ کیلومتری را حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر طی میکند. بزرگراهی که سه لاین عبوری دارد و در فاز نخست تکمیل و همه زیرساختهای شهری را داراست. این پروژه معارضین سختی داشت که در این دوره با توجه ویژهای که انجام شد رفع معارض شد. در حالیکه قبلا میتوانست این کار انجام شود و این پروژه ۱۳ سال به طول نینجامد. در حقیقت انجام این کار با یک همت بزرگ انجام شد که شهرداری منطقه ۱۸ نیز کمک بسیار خوبی را در این حوزه انجام داد.
به گزارش ایسنا، احداث پروژه بزرگراه شهید محمد بروجردی از سال ۱۳۸۸ توسط شهرداری منطقه ۱۸ آغاز شد و به دلیل وجود معارضین ملکی و تأسیساتی در سال ۹۳ در حالیکه تنها شش درصد پیشرفت فیزیکی داشت به معاونت فنی عمرانی شهرداری تحویل داده شد. طی حدود هفت سال فعالیت اجرایی که افت و خیزهای بسیاری داشت در سال ۱۴۰۰ این پروژه به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید و در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم آخرین معارضین ملکی و تأسیساتی رفع و پروژه سرعت گرفت و در کمتر از دو سال آماده بهره برداری شد.
بزرگراه شهید بروجردی بزرگراهی به طول ۴.۷ کیلومتر در امتداد آزادراه تهران – ساوه حد فاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار است و در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده است. هدف اصلی احداث این بزرگراه اتصال آزادراه تهران – ساوه به بزرگراه فتح و در امتداد آن به بزرگراه یادگار امام است. طرح بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی در اواخر دهه ۸۰ و در دو قطعه طراحی شد که قطعه نخست این پروژه در اولویت اجرا قرار داشت.
به گزارش ایسنا، در تشریح مشخصات فنی این پروژه باید به ۱۲۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۹۳۰۰ تن آرماتوربندی، ۱۴۵ هزار متر مکعب خاک ریزی، یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۶۰ هزار تن آسفالت ریزی اشاره کرد. با گشایش فاز نخست این بزرگراه مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز شده و در محدوده ۴۵ متری کن به سطح منفی یک منتقل میشود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجددا به سطح صفر باز میگردد. کندروهای شمالی و جنوبی در تمام طول مسیر در سطح صفر قرار دارند. قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندروی شمالی و جنوبی هر یک با سه خط عبوری و مسیر کندروی شمالی و جنوبی هر یک با دو خط عبوری طراحی و اجرا شده است.
انتهای پیام
نظرات