• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071509386
  • خبرنگار : 71415

زلنسکی: فاسد خواندن اوکراین روایت طراحی شده توسط روسیه است

زلنسکی: فاسد خواندن اوکراین روایت طراحی شده توسط روسیه است

رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد، گزارش‌ها درباره فساد گسترده در کشورش «روایت طراحی شده توسط روسیه» با هدف تضعیف حمایت غرب از کی‌یف است.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صحبت‌هایی پس از اجلاس غیررسمی رهبران اتحادیه اروپا در شهر گرانادای اسپانیا، ژان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپا را به آنچه که او اشاعه پروپاگاندای روسیه درباره اوکراین خواند، متهم کرد.

یونکر چند روز قبل تاکید کرده بود، «تمام سطوح جامعه» در اوکراین آلوده به فساد شده و این کشور نباید به همین زودی‌ها به عضویت در اتحادیه اروپا پذیرفته شود.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، زلنسکی در صحبت‌هایش ادعا کرد، در ضمن جریان داشتن جنگ با روسیه، «حتی یک دلار از پول شرکای ما دزدیده نشد» اما او همچنین پذیرفت که «موارد و افراد متفاوت» هم وجود دارند.

زلنسکی اظهار داشت: «در درجه اول مساله فساد (در اوکراین)، یک روایت شناخته شده روسی است. آنها می‌فهمند که نمی‌توانند در کلیت اتحاد اروپا و حمایت‌ها از اوکراین شکاف ایجاد کنند. آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی‌اش ریشه‌های این فکر و نحوه تضعیف جامعه و حمایت‌ها در جهان را فهمیده‌اند.»

زلنسکی در ادامه انتقادش از یونکر گفت، او به جای اشاعه «روایت روسی» درباره فساد در اوکراین باید شخصا تلاشهای بیشتری برای اوکراین به خرج می‌داد.

او ادامه داد: «آیا او علاقه‌ای به این کار ندارد؟ آیا او حالا که همه فراموش کرده‌اند که چه کسی است، تصمیم به نوشتن برخی از روایت‌های روسی گرفته‌ است؟ فکر می‌کنم این کار احمقانه است.»

یونکر که در بازه سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ ریاست کمیسیون اروپا را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای با یک نشریه آلمانی که هفته گذشته انتشار یافت گفت، اوکراین باید قبل از آنکه بتواند به اتحادیه اروپا بپیوندد دست به اصلاحات گسترده بزند و «بروکسل هم نباید به مردم اوکراین که تا گردن در درد و رنج فرو رفته‌اند وعده‌های غلطی بدهد.»

او بیان داشت: «کسانی که با اوکراین سر و کار داشته‌اند می‌دانند که اوکراین کشوری است که تمام سطوح جامعه‌اش فاسد است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha