• جمعه / ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402071409158
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تربیت دانش‌آموز بانشاط و امیدوار از محورهای مهم سند تحول بنیادین

تربیت دانش‌آموز بانشاط و امیدوار از محورهای مهم سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش وی تربیت دانش‌آموز بانشاط و امیدوار را از محورهای مهم سند تحول بنیادین توصیف کرد و گفت: سه‌گانه منزل، مسجد و مدرسه نیز در سند بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امروز بسیاری مسائل جامعه باید از طریق دانش‌آموزان درست شود.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ رضا مراد صحرایی عصر امروز در ادامه سفر یک‌روزه به استان مازندران، در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان شرکت کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه که در استانداری مازندران برگزار شد، داشتن ایران قوی را منوط به تحقق مدرسه قوی دانست و گفت: مدارس ما در جنگ شناختی به میدان نبرد تبدیل شدند و دانش آموزان نیز در نوک پیکان حمله دشمنان قرار دارند.

وی تربیت دانش‌آموز بانشاط و امیدوار را از محورهای مهم سند تحول بنیادین توصیف کرد و گفت: سه‌گانه منزل، مسجد و مدرسه نیز در سند بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امروز بسیاری مسائل جامعه باید از طریق دانش‌آموزان درست شود و راه اصلاح منزل، اصلاح مدرسه است.

 وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای دولت سیزدهم، تربیت معلم در اولویت قرار دارد نه تامین معلم و براین اساس مقرر شد تربیت معلم تقویت شود و تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای مراکز تربیت اضافه کردیم اما برای احیای این موضوع نیازمند زمان هستیم.

وی با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۴ هکتار فضای اردوگاهی در کشور بر ضرورت نوسازی اردوگاه دانش‌آموزی بادله در مرکز استان مازندران تاکید کرد و گفت: برآورد هزینه برای این کار رقمی حدود  ۳۵ میلیارد تومان است و از این میزان ۱۰ میلیارد تومان را وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و لازم است  باقی‌مانده مبلغ از محل اعتبار استانی تخصیص یابد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به این‌که هنرستان‌های استان مازندران از توازن خوبی برخوردارند اما در زمینه تجهیزات نیازمند توجه ویژه هستند، اظهار کرد: لازم است هنرستان‌ها تقویت شوند تا نیروی ماهر تربیت کنند و فارغ‌التحصیلان هنرستانی این ظرفیت را دارند که حتی با مدرک دیپلم جذب بازار کار شوند.

صحرایی به مولدسازی املاک آموزش و پرورش پرداخت و گفت: املاکی قابلیت مولدسازی دارد که دارای سند تک برگ باشد ضمن این‌که اماکن هبه‌ای و خیرساز مشمول این طرح نمی‌شوند و مهم‌تر از همه این است که هزینه اجرای طرح مولدسازی باید صرف مدرسه‌سازی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به‌رغم مشکلات در آموزش و پرورش، اما با حمایت دولت موفق شدیم به مسیر و ریل توسعه برگردیم به‌طوری که ظرف دو سال گذشته به‌طور متوسط روزی هشت کلاس درس در کشور ساخته شد.

صحرایی در ادامه از استاندار مازندران خواست تا تدبیری اتخاذ کند و شهرداری‌ها عوارض سه درصد را مستقیم به حساب اداره آموزش و پرورش واریز کنند تا به ایجاد زیرساخت مناسب برای دانش‌آموزان استثنایی منجر شود. همچنین تدبیری لازم است زمین‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است برای مسکن ملی فرهنگیان استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۵ ۱۱:۳۴

آقایونی که در آزمون استخدامی آ.پ رشته آموزگاری شرکت کردن و در اعلام نتیجه نهایی بالاتر از حد نصاب ۴۷۰ رو آوردن ولی قبول نشدن . اگر اعتراضی نسبت به سخنان دکتر علی فرهادی در برنامه پرسشگر مبنی بر حذف نوع جنسیت در تکمیل ظرفیت آزمون ۱۴۰۲ دارید هرچه سریعتر با این وزارت خانه تماس گرفته و مراتب اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کنید .