• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071207618
  • خبرنگار : 50444

بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در خراسان شمالی به ثبت رسید

بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در خراسان شمالی به ثبت رسید

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ثبت بیش از شش هزار فرصت شغلی در این استان خبر داد.

مهدی اسلام‌خواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تعهد ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل در خراسان شمالی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه شش هزار و ۱۳۰ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و نشانگر تحقق ۴۵.۳ درصد از تعهد اشتغال استان است که طی شش ماه نخست سال اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان خراسان شمالی طی سال گذشته بیشتر از تعهد تکلیفی خود اشتغال‌زایی کرد که امید می‌رود با روند خوبی که پیش گرفته شده است در پایان سال جاری نیز شاهد ایجاد اشتغال بیش از تعهد انجام شده باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان با اشاره به تقویت زنجیره‌های تولید و ارزش در سطح استان گفت: این راهبرد می‌تواند مشاغل پایدار را توسعه دهد و سبب خودکفایی و توسعه تولید در سطح استان شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به آزمایش ژنتیک فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی نیز اشاره کرد و افزود: آزمایش ژنتیک فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در خانوارهای معسر جهت تعیین هویت فرزندان رایگان شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد مشمول طرح و متقاضی دریافت شناسنامه با تابعیت ایرانی از مادر ایرانی، از طریق دادگاه و برای احراز هویت به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند.

اسلام‌خواه افزود: در ادامه نیز، پزشکی قانونی برای تعیین دهک درآمدی خانوار و دریافت تأییدیه احراز شرایط معسر بودن خانوار با استعلام از ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، آزمایش ژنتیک را به صورت رایگان انجام می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha