• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071107554
  • خبرنگار : 50040

افتتاحیه بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

استاندار: گیلان نماد وحدت اقوام و مذاهب است/خادمان حسینی مدال سرخ تشیع را به گردن دارند

استاندار: گیلان نماد وحدت اقوام و مذاهب است/خادمان حسینی مدال سرخ تشیع را به گردن دارند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با اشاره به حضور قومیت های مختلف در استان، گفت: گیلان ما، منور و عطرآگین شده است، زیرا از کودکی پای ذکر و مداحی شماها بودیم و با "یا حسین" بزرگ شده ایم و اگر راه را گم نکرده  ایم، به برکت نوای شماها بوده است.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی امشب در افتتاحیه بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در زیباکنار رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور ذاکران و مداحان و شاعران پیشکسوت و پیرغلامان حسینی در استان گیلان، اظهار کرد: مردم گیلان مردمانی معتقد و متدین و انقلابی هستند که در طول تاریخ هیچگاه در برابر ستمگران و زورگویان تسلیم نشدند؛ در آن زمان که خلفای بنی امیه و بنی عباس با شمشیر می خواستند این مردم را تسلیم کنند، تسلیم نشدند و مقاومت کردند و پناهگاه امامزادگان شدند.

وی با اشاره به پایه گذاری آل بویه و علویان در این دیار و اهتزاز پرچم سرخ تشیع در سرزمین ایران، افزود: گیلان دیار میرزا کوچک خان جنگلی است که در برابر دو ابرقدرت انگلیس و شوروی تسلیم نشد و در برابر حکومت مرکزی آن زمان ایستاد و بنا به فرموده رهبر انقلاب، مینیاتوری از حکومت اسلامی را در گیلان تشکیل داد و با دشمنان اسلام و ایران مبارزه کرد.

استاندار گیلان، با بیان اینکه امروز به دیار آیت الله بهجت(ره) آمده اید، تصریح کرد: گیلان هشت هزار شهید سرافراز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و در جریان فتنه ۸۸ هم شاهد خلق حماسه هشتم دی بودیم که لبیک مردم گیلان به ولایت بود.

وی با بیان اینکه پدرم از ذاکرین اهل بیت(ع) بود و با سینه زنی و مداحی و مرثیه سرایی تربیت پیدا کردم، گفت: نفس قدسی مداحان و پیرغلامان حسینی توانست خون امام حسین(ع) را در وجود امت اسلام به جریان بیاندازد.

استاندار گیلان با اشاره به حضور همه اقوام و مذاهب در راهپیمایی اربعین امسال، اضافه کرد: سالیان سال است که منتظر چنین روزی بودیم و سرانجام اجلاس بیستم به گیلان رسید، زیرا گیلان هم در زنده نگه داشتن راه امام حسین و اهل بیت(ع) سهم دارد.

وی تقارن هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی را مبارک دانست و یادآور شد: گیلان نماد وحدت اقوام و مذاهب است و همه در کنار هم با عشق امام حسین و اهل بیت زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه داریم. در واقع مبانی دینی و فرهنگی و انقلابی ما برگرفته از نهضت و مکتب پیامبر(ص) و امام حسین(ع) است.

عباسی با بیان اینکه پیرغلامان و خادمان حسینی مدال سرخ تشیع را به گردن دارند، تاکید کرد: شماها این معنویت و نورانیت را نسل به نسل ادامه دادید؛ مردم گیلان ۳۱ سال دیگر باید منتظر چنین مراسمی باشند و لذا قدردان این برکت و نعمتی هستیم که خداوند به واسطه میزبانی از شماها نصیب ما کرده است.

وی در ادامه به سخنان امروز رهبر انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: رهبری افق آینده امت اسلامی را نشان دادند و دشمنان اسلام و انقلاب را مشخص کردند لذا باید حول محور قرآن و آموزه های دینی و مکتب اهل بیت(ع) دشمنان را شکست دهیم به قله های پیروزی برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha