• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402071107203
  • خبرنگار : 71368

معیارهای جدید برای طرح ترافیک تهران اعلام شد

معیارهای جدید برای طرح ترافیک تهران اعلام شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تغییرات در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید.

مجتبی شفیعی در گفت وگو با ایسنا، در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانه تر شود. در گذشته پرداخت‌های عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونه ای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، می بایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می کند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد می کند.

وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم های آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است،شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سال‌جاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.

شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودروها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می شود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.

وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha