• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402071006781
  • خبرنگار : 50024

ثبت چهار فقره حریق در اراضی ملی البرز تا پایان تابستان

ثبت چهار فقره حریق در اراضی ملی البرز تا پایان تابستان

ایسنا/البرز فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: تا پایان شهریور تنها چهار مورد حریق در اراضی ملی و مراتع استان گزارش شده است.

محمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه در مجموع چهار آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی البرز گزارش شده که دو مورد از آنها در طالقان و دو مورد هم در کرج بوده است.

وی توضیح داد: آتش سوزی‌های طالقان در مجموع ۸۰ هزار متر و کرج هم هزار متر از اراضی ملی استان را درگیر کرده است.

وی وی با بیان اینکه برای مراتع و اراضی ملی استان به لحاظ حساسیت نقشه حفاظتی مناطق بحرانی و نیمه بحرانی تهیه شده است، گفت: این نقشه برای پیشگیری از حوادث آتش سوزی در این استان تهیه و در اختیار دستگاه های امدادی همچون راهداری، محیط زیست، هلال احمر، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و اورژانس قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه نقاط بحرانی البرز برای وقوع حریق طالقان و منطقه چالوس است، گفت: در سایر شهرستان‌ها پوشش گیاهی ضعیف است و در زمان خشک شدن علف ها خطر جدی ایجاد نمی‌شود.

حسینی ابراز کرد: کسانی که برای استراحت و تفریح وارد عرصه‌های طبیعی همچون جنگل‌ها می‌شوند باید مراقب باشند؛ چراکه گاه یک آتش کوچک منجر به سوختن بخش زیادی از جنگل می‌شود.

وی ادامه داد: ‌هرکس عمداً یا سهواً در اراضی جنگلی و مراتع آتش‌سوزی ایجاد کند، به حبس تعزیری از سه تا پنج سال محکوم خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت افزود: ‌بر همین اساس گردشگران باید هنگام خروج از جنگل حتما از خاموش شدن آتشی که روشن کرده‌اند، اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: البته عامل همه آتش‌سوزی‌هایی که در جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد انسانی نیست و عوامل طبیعی مثل افزایش دما نیز در وقوع این حوادث موثر است.

این مسئول در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده حریق جهت اطلاع رسانی بموقع و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر و اطفای حریق، با سامانه مردمی ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha