سید علیرضا موسوی نژاد، یکشنبه شب 9 مهر در آیین تجلیل از رتبههای برتر قرآن، عترت و نماز، ۸۶ رتبه زیر هزار آزمون سراسری، یک رتبه برتر المپیاد فرش و ۱۲ نفر از برترینهای امتحانات نهایی، با اشاره به ایام هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، اظهار کرد: شرایط سخت زندگیای که پیامبر(ص) در متن آن پرورش یافت، نه تنها باعث فردگرایی،خودبینی، پرخاشگری و عدم تعادل عاطفی ایشان نشد، بلکه به واسطه طبع منیع روحی، فضایل هستی را بر روی جامعه خویش گشود و آن چه را که با فطرت انسانی سازگار است،در خود پروراند.
وی با بیان اینکه محرومیت از نعمت پدر و مادر در دوران کودکی،بر روح و روان محمد(ص) تأثیرات مثبتی بر جای گذاشت که مهمترین آنها، استقلال شخصیت بود، اظهار کرد: عدم پرورش حضرت محمد(ص)در دامان پدر و مادر، فرصتی شد تا به دور از رسوم و سنّت های جامعه جاهلی رشد نموده و بتوانند تکیه گاه و ملجأ حقیقی را بیابند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از خانه، مدرسه، فرهنگ و محیط اجتماعی به عنوان ۴ عامل نقش آفرین در تربیت فردی و اجتماعی کودکان یاد کرد و افزود: پدر به عنوان یکی از ارکان اصلی در محیط خانه هماره پشتوانه مستحکم و قابل اتکایی برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی کودکان در پیچ های سخت زندگی به شمار میرود و با رفتار خود میتواند الگوی کودکان در مسیر تربیت و مهارت آموزی فردی و اجتماعی به سوی خیر و یا شر قرار گیرد.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، مادر را اسوه صبر، مقاومت و استحکام بخش پیوند اعضای خانواده در محیط خانه دانست و بیان کرد: مدرسه به عنوان پل ارتباطی خانه و اجتماع نقش آفرینی کرده و با آموزش علوم و ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی، با توانمندسازی و مهارت آموزی، کودکان را برای حضور و نقش آفرینی مؤثر در اجتماع و قبول مسئولیتهای کلان اجتماعی آماده میسازد.
به گفته موسوی نژاد، مدارس به پشوانه معلمان و مربیان مؤمن، متعهد و پرتلاش، علاوه بر علم و مهارت آموزی، نقش بسزایی در فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه ایفا میکند.
انتهای پیام
نظرات