• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402070906048
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس هیأت فوتبال استان؛

بر اساس توانایی مالی باشگاههای فوتبال اردبیل برنامه ریزی می کنیم

بر اساس توانایی مالی باشگاههای فوتبال اردبیل برنامه ریزی می کنیم

ایسنا/اردبیل رئیس هیأت فوتبال استان با اشاره به اینکه زمین تمرین از سوی اداره کل ورزش و جوانان در اختیار تیم ها قرار نمی گیرد تا بتوانند با تبلیغات محیطی از آن کسب درآمد کنند و هزینه بازی های خود را تأمین نمایند، اظهار کرد: بر اساس توانایی مالی باشگاههای فوتبال استان برنامه ریزی می کنیم.

صمد نوتاش ۹ مهر در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه طبق ارزیابی فدراسیون فوتبال، استانها در سطح کشور به دو گروه تقسیم شده اند، تصریح کرد: ۱۱ استان را در یک گروه که در لیگ برتر تیمداری می کنند و ۲۰ استان دیگر را نیز به همراه کیش در گروه دیگر قرار داده اند.

وی اذعان کرد: ارزیابان زبده فدراسیون فوتبال به مدت سه روز در استانها مستقر می شوند و تمامی فعالیت های فوتبالی استان را با استناد به ۴۶ مؤلفه، ارزیابی و رصد می کنند و یکی از آن شاخص ها نیز برگزاری لیگ فوتبال استانها می باشد.

رئیس هیأت فوتبال اعلام کرد: استان اردبیل در بین ۲۰ استان مشابه از لحاظ شرایط و زیرساختهای فوتبالی قرار دارد و با ارزیابی های انجام شده یکبار مقام دوم و بار دیگر مقام اول کشور را بدست آورده است.

نوتاش با یادآوری اینکه تعدادی از استانها از هیأت فوتبال استان اردبیل مشاوره میگیرند، افزود: هیأت فوتبال استان با برجسته ترین نفرات ۱۰ برنامه توسعه محور تدوین کرده است و یکی از آنها برگزاری لیگ فوتبال استان می باشد.

وی اظهار کرد: باشگاههای فوتبال استان اردبیل هیچکدام حامی مالی ندارند و در برخی موارد تیم ها از اولیای فوتبالیستها مبالغی را برای ادامه حیات و فعالیت خود دریافت می کنند.

نوتاش با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش فوتبال در استان نمی توانیم تیم هایی که توان مالی ندارند را کنار بگذاریم، گفت: تعدد تیمها و هزینه بازی های رفت و برگشت باعث شده است تیم ها از تأمین بار مالی مسابقات خود عاجز باشند و برای مدیریت مخارج تیم ها و کاهش هزینه آنها، با مشورت مسئولان تیم ها در هیأت فوتبال استان تصمیم بر برگزاری مسابقات بصورت رفت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه ایاب و ذهاب تیم های فوتبال، لیگ را بصورت دو گروه تقسیم و مسابقات آنها را برگزار می کنیم و این روش یکی از روش های جدول نویسی و برنامه ریزی لیگ فوتبال در جهان می باشد.

نوتاش در خصوص کمیته انظباطی هیأت فوتبال استان بیان کرد: این کمیته یکی از فعال ترین کمیته های هیأت است و برخی از آراء صادره در این کمیته لزومی به رسانه ای کردن ندارد و صرفا محرومیت های آن اعلام میشود.

وی اضافه کرد: قاضی برجسته کشور در سالهای اخیر رئیس کمیته انظباطی این هیأت بوده است و در حال حاضر نیز یکی از زبده ترین نفرات قضایی ریاست کمیته را برعهده دارد.

رئیس هیأت فوتبال استان ضمن اشاره به اینکه بازیکنان حاضر در برخی تیم ها حرفه ای نیستند و پولی از بابت بازی در باشگاهها دریافت نمی کنند، ادامه داد: این بازیکنان خود را ملزم به رعایت قوانین نمی دانند و ترسی از برخوردهای کمیته انظباتی هم ندارند.

نوتاش همچنین گفت: استادیوم ها بی در و پیکر هستند و بازیکن محروم در خارج از استادیوم بر پشت بامی در جوار زمین محل بازی تیمش می نشیند و احساس بر این میشود این بازیکن محروم نشده است.

وی در ادامه اختصاص نیافتن زمین تمرین از سوی اداره کل ورزش و جوانان برای تیم های فوتبال را چالش جدی برشمرد و افزود: اگر زمین تمرینی برای تیم های حاضر در لیگ استان در شهرستانها اختصاص یابد، مسئولان تیم ها می توانند با تبلیغات محیطی از آن کسب درآمد کنند و هزینه بازی های خود را تأمین نمایند.

انتهای پیام

                       

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha