• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402070905814
  • خبرنگار : 50624

گالری اکنون میزبان آثار اکسپرسیونیسم

گالری اکنون میزبان آثار اکسپرسیونیسم

ایسنا/اصفهان آثار ارائه‌شده در نمایشگاه «درد در زاویه‌ای است که نگاهم را پر می‌کند» می‌تواند تجربیات همگانی یک جامعه باشد که به‌طور لاینفک در جامعه موجودند و حضور عینی دارند. در این نمایشگاه، هنرمند، خود را به‌عنوان یک عضو از جامعه و به مثابه یک سوژه تجزیه و تحلیل کرده‌ است.

مهدی مهرآرا، هنرمند و برگزارکننده این نمایشگاه، به ایسنا گفت: آثار نمایشگاه «درد در زاویه‌ای است که نگاهم را پر می‌کند» حاوی تجزیه و تحلیل نوسانات درونی من است. انسان با حالات مختلف روحی مواجه می‌شود و اگر نقاش یا هنرمند باشد، می‌تواند این حالات را با فرم خاصی به رنگ و تصویر تبدیل کند.

او که این روزها هفتمین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار می‌کند، افزود: من این مجموعه را از سال ۱۳۹۳ آغاز کردم، اما از آنجایی که همه حالات قابلیت تصویرسای ندارند، فرایند نقاشی این مجموعه پیشرفت کندی داشت.

گالری اکنون میزبان آثار اکسپرسیونیسم

این کارشناس هنرهای تجسمی با تأکید بر اینکه آثار این نمایشگاه در سبک اکسپرسیونیسم ترسیم شدند، اظهار کرد: حالات درونی که در نمایشگاه به تصویر کشیده‌ام معمولاً حالت‌های خوشایندی نیستند، افراد در حالت سرخوشی و سرحالی سراغ ترسیم چنین آثاری با این سبک نمی‌روند.

مهرآرا با بیان اینکه خودش را به عنوان یک عضو از جامعه و به مثابه یک سوژه تجزیه و تحلیل کرده‌ است، تصریح کرد: من فقط می‌توانم خودم را به‌عنوان یک عنصر از افراد جامعه، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم و در نمایشگاه «درد در زاویه‌ای است که نگاهم را پر می‌کند» بیشتر به رنج‌های خودم و جامعه پرداخته‌ام.

گالری اکنون میزبان آثار اکسپرسیونیسم

او با اشاره به اینکه از میان آثاری که از ابتدای پروژه ترسیم کرده، نهایتاً ۱۵ اثر به نمایشگاه راه یافته است، گفت: همه آثار با طول ۱۰۰ و عرض ۷۰ سانتی‌متر و به‌صورت عمودی با متریال رنگ و روغن و اکرولیک بر بوم ترسیم شده‌اند.

این مدرس طراحی و نقاشی در پایان با اشاره به بخشی از بیانیه این نمایشگاه افزود: در بیانیه آمده که آنچه در این آثار گفته می‌شود تجربیاتی شخصی نیستند که می‌توانستند تنها در اذهان افراد معینی وجود داشته باشند، بلکه تجربیات همگانی یک جامعه هستند که به‌طور لاینفک در جامعه موجودند و حضور عینی دارند.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه ««درد در زاویه‌ای است که نگاهم را پر می‌کند» می‌توانند تا ۱۲ مهرماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به گالری اکنون، واقع در اصفهان، خیابان مارنان، بن‌بست ۶، پلاک ۱۵۳ مراجعه کنند.

گالری اکنون میزبان آثار اکسپرسیونیسم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha