• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070805487
  • خبرنگار : 50603

تجلیل از آتش نشان در رشت

تجلیل از آتش نشان در رشت

ایسنا/گیلان در مراسمی از ۵۰ آتش نشان و خانواده‌های معزز شهدای آتش نشان رشت به مناسبت بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی قدردانی شد.

آیین گرامیداشت مقام آتش نشان به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی امروز در سالن شهدای انتظامی واقع در فلکه انتظام رشت برگزار شد.

کیا عاشوری، فرماندار شهرستان رشت در آیین مذکور با تبریک تقارن روز ملی آتش نشانی و ایمنی با هفته وحدت، اظهار کرد: آتش‌نشانان در زمره انسان‌هایی هستند که از آسایش خود می گذرند و آسایش و امنیت دیگران را رقم می زنند.

تجلیل از آتش نشان در رشت

وی آتش‌نشانان را مصداق بارز ایثارگری خواند و افزود: آسایش موجود در جامعه را مرهون جانفشانی آتش‌نشانان و خانواده‌های آنها هستیم.

تجلیل از آتش نشان در رشت

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز، آتش نشانان را سربازان امنیت و آرامش شهر دانست و عنوان کرد: آتش نشانان دلاور همواره در مواجهه با هر خطر و بحرانی عاشقانه به قلب حادثه می‌روند.

وی با تاکید به اینکه آتش‌نشانی شغلی مقدس است تصریح کرد: آتش‌نشانان در دو مقوله اطفای حریق و امداد و نجات تلاش می‌کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز ثابت کردند که جان و مال همنوعان و حفظ منافع و اقتدار کشور برایشان از هر چیز دیگری عزیزتر است.

تجلیل از آتش نشان در رشت

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به شهدای آتش نشان دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: ۲۴۵ آتش نشان شهید تاییدی بر حضور غیرتمندانه دلاورمردان آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای ششم و شهردار رشت قدردان رشادت های آتش نشانان غیور شهرداری رشت هستند، افزود: شورای ششم همواره حامی آتش نشانان خدوم است و ان شاءالله بتوانیم با اقداماتی اثرگذار در کنار ادای دین، بخشی از دغدغه های این عزیزان را برطرف کنیم.

تجلیل از آتش نشان در رشت

تجلیل از آتش نشان در رشت

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز در این آیین، گفت: آتش نشانان در سخت‌ترین شرایط محیطی به یاری حادثه دیدگان می‌شتابند و به انجام عملیات امدادرسانی می پردازند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانانی که جان خود را برای نجات شهروندان فدا کردند، افزود: طی سال‌های گذشته حوادث تلخ حریق پالایشگاه آبادان در جنگ تحمیلی، متروپل و پلاسکو که آتش نشانان بسیاری جان خود را برای حفظ جان و مال مردم فدا کردند، از ذهن ها پاک نمی‌شود.

تجلیل از آتش نشان در رشت

شهردار رشت با بیان اینکه حفظ ایمنی و سلامت آتش نشانان هنگام عملیات در آتش سوزی ها و حوادث برای مسئولان حائز اهمیت است، تصریح کرد: نگرانی خانواده آتش نشانان هنگامی که برای انجام ماموریت اعزام می‌شوند، را درک می‌کنیم.

تجلیل از آتش نشان در رشت

تجلیل از آتش نشان در رشت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha