• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402070805486
  • خبرنگار : 50643

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد

دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد و تمام توان ملی خود را پای کار بیاورد تا بلکه این دریاچه به روزهای آبی خود برگردد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم عصر شنبه، هشتم مهرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه در تبریز، اظهار کرد: آب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عنصر زیست محیطی است و برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی، عاملی تمدن‌ساز شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروزه افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گرم‌شدن زمین و در کنار این پدیده‌ها، مدیریت و مصرف نادرست از آب باعث شده تا معضل محیط زیست تشدید یابد و در مناطق بسیاری، به خصوص در کشور ما و خطه آذربایجان با کمبود آب مواجه شویم.

وی اظهار کرد: مشکل تامین و توزیع آب‌ شرب تبریز و دیگر شهرهای استان و عدم پایداری آن در سال‌های اخیر به ویژه تابستان امسال و هم‌چنین خشکی دریاچه ارومیه و اثرات مخرب زیست محیطی آن از مصادیق بارز و عینی کمبود آب است. 

آل هاشم اظهار کرد: گنجاندن مباحث مصرف بهینه در منابع آموزشی، آموزش و ایجاد آگاهی عمومی و اجتماعی، آموزش اصول مصرف بهینه، توجه به مبانی دینی و رسانه‌های جمعی در تغییر الگوی مصرف بسیار اثرگذار است.

وی با بیان این‌که بحران دریاچه ارومیه باید به مسئله ملی تبدیل شود، یادآوری کرد: رئیس جمهور در سفر اول خود به تبریز گفتند که مسئله دریاچه ارومیه مسئله منطقه‌ای نیست بلکه یک مسئله کشوری است. 

وی با بیان این‌که مسئله دریاچه ارومیه به یک غم تبدیل شده است، تاکید کرد: این مسئله نباید فقط در سطح استان پیگیری شود بلکه مسئله دریاچه ارومیه مسئله فراملی است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: از شخص رئیس جمهوری تقاضا داریم تا مسئله دریاچه ارومیه را در اولویت دولت قرار بدهند تا این‌که بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقد هستند در آینده نزدیک آب به عنوان ارزشمندترین و جدال‌برانگیزترین ماده، جایگزین نفت خواهد شد که در این میان رسانه‌ها می‌توانند به عنوان موثرترین ابزار کنترل بحران نقش آفرینی کنند. 

وی با اشاره به این‌که در عصر حاضر استفاده از ظرفیت رسانه، کارآمدترین و مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات و تامین نیازها و خواسته‌های افکار عمومی محسوب می‌شود، گفت: شناخت ماهیت، جایگاه و ظرفیت‌های رسانه‌ای و بهره‌برداری آگاهانه و صحیح از رسانه‌ها برای مواجه با مخاطرات از ضروریت‌های اساسی است که در حوزه مدیریت مصرف آب نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. 

وی اظهار کرد: نخستین جشنواره آب در آیینه رسانه که با همت و نقش‌آفرینی جوانان فعال رسانه‌ای برگزار می‌شود، فرصتی ارزشمند است تا اهالی فرهنگ و رسانه با قلم فرسایی در بخش آب، جامعه را نسبت به بحران آن حساس کنند و با فرهنگ‌سازی موجب اصلاح الگوی مصرف بهینه در ارتباط با این عنصر حیات‌بخش فراهم کنند. 

وی تاکید کرد: الفبای آبادانی را آب می‌دانیم و برای پاسداشت این عنصر ارزشمند که حیاتمان وابسته به آن است، دست کسانی‌ را می‌فشاریم که با گام استوار در سنگر آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی تلاشی خستگی ناپذیر دارند.

دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد

دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha