• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070804684
  • خبرنگار : 50604

امام جمعه آزادشهر:

زبانی که به مقدسات شیعه و سنی توهین کند، زبان دشمن است

زبانی که به مقدسات شیعه و سنی توهین کند، زبان دشمن است

ایسنا/گلستان امام جمعه شهرستان آزادشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هر شخصی اعم از شیعه و سنی اگر به مقدسات توهین کرده و سبب اختلاف افکنی بین مسلمانان شود، خائن و عامل دشمنان است.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: دشمنان اسلام در بسیاری از کشورهای دنیا  با اسلحه و مال مسلمانان به جان و مال و ناموس آن‌ها بی‌حرمتی می کنند. در یک چنین شرایطی حضرت امام خمینی (ره) با تیزبینی هفته وحدت را نامگذاری کرد تا بین مسلمانان وحدت و همدلی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای استعمارگر نظیر آمریکا و انگلیس با توطئه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اسلحه و مهمات خود را به فروش رسانده و بر این کشورها حکومت کرده و آنها را چپاول می‌کنند، گفت: با تدبیر رهبر کبیر انقلاب نقشه های شوم استعمارگران در کشور ما نقشه برآب شد.

امام جمعه شهرستان آزادشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هر شخصی چه شیعه و چه سنی اگر به مقدسات توهین کرده و سبب اختلاف افکنی بین مسلمانان شود، همانند دو لبه قیچی آمریکا و انگلیس در حال خیانت کردن به مسلمانان است.

منصوری با تاکید اینکه فحش دادن و بی احترامی روز به روز آتش فتنه را بیشتر کرده و هیچ شخصی با فحش دادن طرفدار فرقه ای نخواهد شد، گفت: حضرت علی (ع) در جنگ با معاویه به یارانش توصیه کرد به مقدسات طرف مقابل بی‌احترامی نکنید زیرا سبب می‌شود آنها نیز به مقدسات و ارزش‌های شما توهین کنند.

وی توضیح داد: وحدت و اتحاد شیعه و سنی به معنای دست برداشتن از اعتقادات نیست، بلکه به این معنی است که شیعه و سنی هرکدام با حفظ اعتقادات خود، به اعتقادات و ارزش‌های طرف مقابل نیز احترام گذاشته و نقشه دشمنان را در اختلاف افکنی خنثی کنند.

امام جمعه شهرستان آزادشهر، استان گلستان را نمونه بارز و موفق اتحاد شیعه و سنی دانست و افزود: به لطف الهی و هوشیاری مسلمانان شیه و سنی با وحدت و برادری در استان گلستان در کنار هم زیست می کنند و می‌دانند اگر روزی این اتحاد خدشه دار شود امنیت ما نیز آسیب خواهد دید.

منصوری با اشاره به اینکه شیعه و سنی مشترکات بسیار زیادی باهم دارند، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی هر دو اصل دین را پذیرفته اند، پیامبر و قبله مشترکی داشته و دستورات کتاب آسمانی قرآن را قبول دارند و باید با تکیه بر این مشترکات روز به روز اتحاد و همدلی خود را تقویت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha