• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070704372
  • خبرنگار : 50604

با اجرای نمایش «پری» در گرگان؛

چراغ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گلستان روشن شد

چراغ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گلستان روشن شد

ایسنا/گلستان اولین چراغ بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گلستان ساعت ۱۰ امروز «جمعه ۷ مهر» با اجرای نمایش «پری» از استان البرز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی روشن شد.

در نخستین روز بخش آزاد و بین‌الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در استان گلستان، از صبح امروز ۶ نمایش در شهرستان‌های گرگان و کردکوی به روی صحنه ‌می‌روند.

با اجرای نمایش «پری» از استان البرز به نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی، در ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه ۷ مهرماه در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در استان گلستان آغاز به کار کرد.

در ادامه ساعت ۱۳ در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمایش مجلس «آهوخوانی» به روی صحنه می‌رود و سالن اصلی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه میزبان نمایش «آتلان» در سرزمین شمالی از شهرستان بندرترکمن خواهد بود.

در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی نمایش «آخرین بازی» از شهر مقدس مشهد میزبان تماشاگران خواهد بود و نمایش «شنگرف» کاری از گروه تهران در مجتمع شهید بهشتی شهرستان کردکوی در ساعت ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

حسن ختام روز نخست جشنواره، اجرای نمایش «جیک و بوک» از خراسان رضوی است که در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه می‌رود.

یادآوری می‌شود، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، استان گلستان یکی از استان‌های هنردوست کشور بوده و همه ساله میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری از سراسر کشور و حتی عرصه‌های بین‌المللی است.
 

چراغ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گلستان روشن شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha