• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070603909
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

حقانیت اسلام و قرآن، پیام رسای ملت ایران است

حقانیت اسلام و قرآن، پیام رسای ملت ایران است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: آیت‌الله رئیسی به جهانیان نشان داد که قرآن‌سوزی توسط استکبار نمی‌تواند عظمت پیام و محتوای قرآن را از بین ببرد و لذا حقانیت اسلام و قرآن، پیام‌رسای ملت ایران است و به راحتی دست از این ارزش‌ها بر نمی‌داریم.

اسدالله عباسی امروز در مراسم ملی «مهمانی لاله‌ها» که به مناسبت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با اشاره به ایستادگی و مقاومت ۴۵ ساله ملت بزرگ، سلحشور و انقلابی ایران در برابر دشمنان ارزش‌های اسلام و نظام اسلامی، اظهار کرد: شهدا ناظر بر اعمال و گفتار ما هستند و لذا با شهدا تجدید میثاق می‌کنیم که راه انقلاب را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه شهدا مایه عزت و آبرو و حیات و زندگی ما هستند، افزود: شهدا چگونه زیستن را به ما آموختند، زیرا عمر مادی پایان دارد، اما شهدا به حیات جاودانه دست یافتند.

استاندار گیلان، انقلاب شکوهمند اسلامی را برگرفته از آرمان‌ها و ارزش‌ها و اندیشه‌ها و اعتقادات دینی و قرآنی دانست و تصریح کرد: راه ما در ادامه راه شهدای کربلاست.

عباسی با اشاره به پیروزی ملت ایران در برابر قدرت‌های جهانی، عنوان کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب نزدیک قله هستیم و خستگی معنا ندارد و باید با کار و تلاش شبانه روزی، به اهداف انقلاب برسیم.

وی «إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ» را سرلوحه شهدا در میدان‌های نبرد حق علیه باطل دانست و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس جلوه‌های امداد الهی را مشاهده کردیم، زیرا شهدا و رزمندگان ما سرشار از نورانیت و معنویت بودند و از نام ائمه اطهار(ع) به عنوان اسم رمز عملیات استفاده می‌کردند.

استاندار گیلان با اشاره به قدرت سلاح ایمان در مقابل دشمنان، اضافه کرد: سکاندار کشور و نظام ما شخصیتی الهی، عارف، فقیه و فرزانه است که سران و رؤسای جمهور سایر کشورها، قابل مقایسه با ایشان نیستند.

وی جنگ کشورهای قدرتمند با جمهوری اسلامی ایران را از جنس تقابل حق و باطل و ایمان و کفر دانست و اضافه کرد: در جنگ هشت ساله با دست خالی در برابر دشمنان جهانی ایستادگی کردیم؛ البته از اولین روز انقلاب تاکنون شاهد صف آرایی جبهه باطل در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و لذا جبهه مقاومت را تشکیل دادیم تا از حقانیت اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی و استکبارستیزی امت اسلام دفاع کنیم.

عباسی با بیان اینکه مسلمانان نمی‌توانند در برابر جسارت دشمنان به عظمت و حرمت و جایگاه اسلام و قرآن سکوت کنند، ادامه داد: امروز وظیفه ما جهاد تبیین است.

استاندار گیلان با اشاره به سخنرانی اثرگذار رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عنوان کرد: آیت الله رئیسی در حرکتی بسیار ارزنده، هتک حرمت ساحت قرآن را محکوم کرد و به جهانیان نشان داد که قرآن سوزی توسط استکبار نمی‌تواند عظمت پیام و محتوای قرآن را از بین ببرد. حقانیت اسلام و قرآن پیام رسای ملت ایران است و به راحتی دست از این ارزش ها بر نمی‌داریم.

وی با بیان اینکه هزاران شهید و جانباز و آزاده برای دفاع از استقلال و آزادی کشور خون داده‌اند، اضافه کرد: امروز مسئولیت سنگینی داریم و باید از لحظه لحظه‌های عمر مدیریتی خودمان برای خدمت به مردم استفاده کنیم، زیرا امانتدار شهدا هستیم و باید با شهدا پیمان ببندیم که راهشان را ادامه خواهیم داد و با همان روحیه جهادی و انقلابی حرکت می‌کنیم.

عباسی محور وصیت شهدا را اطاعت از ولایت دانست و متذکر شد: دشمنان در حوادث سال گذشته همه امکانات و تجهیزات خود را وارد میدان کردند و جنگ ترکیبی به راه انداختند تا بار دیگر ما را امتحان کنند، اما ملت ایران پای انقلاب ماندند و دشمنان را سرخورده کردند.

وی با بیان اینکه جدال حق و باطل همواره ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گشایش‌های خوبی در عرصه سیاست خارجی ایجاد شده و به زودی شاهد رفع مسائل اقتصادی خواهیم بود؛ در عرصه فرهنگی هم با برنامه‌ریزی پیش خواهیم رفت و مشکلان را برطرف می‌کنیم. در این راه نیازمند وحدت و همدلی و هماهنگی بین قوا هستیم و باید خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه خویش قرار دهیم.

استاندار گیلان رضایت الهی را در رضایتمندی مردم دانست و اضافه کرد: کارهای عقب مانده داریم و باید با تلاش شبانه روزی و بی‌وقفه راه را ادامه دهیم و دل خانواده‌های شهدا را شاد و دشمنان را مایوس کنیم.

عباسی اقتدار جمهوری اسلامی را قابل مقایسه با ۴۵ سال پیش ندانست و تاکید کرد: دشمنان ما نیز به این باور رسیده‌اند که دیگر توانایی مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند و این مهم نشان دهنده پیروزی امت اسلام و ملت انقلابی ما در همه میدان‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha