• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402070503423
  • خبرنگار : 50204

اعمال مکانیزه قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی استان مرکزی

اعمال مکانیزه قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: قرار است از ابتدای آبانماه تمام خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت هوشمند و مکانیزه اعمال قانون شوند.

سرهنگ سید علی حسینی ۵ مهر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: خط قرمز ما در بحث حمل و نقل دانش آموزان، ایمنی است و از آموزش و پرورش تقاضا شد در صورتی که این فرصت در مدارس فراهم است اجازه دهند پیاده و سوار کردن دانش آموزان در داخل محوطه مدرسه انجام شود.

وی افزود: همچنین شرکت هایی که تکلیف جابجایی دانش آموزان را به عهده دارند باید حتما وسیله نقلیه را به عنوان سرویس از جهات مختلف بررسی کنند و سلامت اخلاقی راننده نیز باید تایید شود، اگر اتفاقی در اثر غفلت رانندگان رخ دهد حتما سهم این شرکت ها در صورت بروز حادثه لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که بررسی می شود موتورسوارانی هستند که مقابل درب مدارس ایجاد مزاحمت می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه چند طرح در این ماه کلید خورده است، بیان کرد: آغاز کنترل هوشمند در اغلب معابر شهر اراک با همکاری سایر دستگاه ها، از جمله این طرح هاست.

وی اضافه کرد: شهرداری ۱۰۵ دوربین در سطح شهر اراک نصب کرده که ۲۰ دوربین مربوط به ثبت تخلف سرعت است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان مرکزی بیان کرد: دوربین های پایشی در سطح شهر اراک نیز هوشمند هستند و کاملا به صورت اتوماتیک طی یک برنامه از پیش تعیین شده از خودروهای متخلف ابتدا عکس می گیرند و سپس جریمه صادر و در سرورهای اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: قرار است از ابتدای ابان ماه تمام خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت هوشمند و مکانیزه اعمال قانون شوند.

وی افزود: در آینده نزدیک تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های بیمه منعقد می شود و در راستای این تفاهم نامه در صورت وقوع تصادف، بلافاصله رانندگان برای دریافت خسارت به نزدک ترین شرکت بیمه معرفی می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تصریح کرد: افرادی که دارای موتورسیکلت به نام خود یا والدین هستند می توانند یکروزه، پس از انجام مقدمات، گواهینامه مهارت دریافت کنند.

حسینی با بیان اینکه مالکان خودروها و موتورسیکلت هایی که در پارکینگ هستند برای استرداد مال خود مراجعه کنند، گفت: خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی قطعا به مزایده گذاشته خواهند شد. تمام افرادی که وسایل آنها در پارکینگ قرار دارد از فرصت ایجاد شده برای ترخیص استفاده کنند بویژه اینکه تسهیلات ویژه ای نیز برای آنها در نظر گرفته شده که راحت‌تر بتوانند ترخیص را انجام دهند.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال ۲۷ درصد تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته در معابر درون شهری و ۳۰ درصد نفرات فوت شده کاهش داشته، اما مصدومین نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته اند البته روند رو به کاهش است.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است گفت: عابرین پیاده نیز باید موارد ایمنی و مقررات را رعایت کرده و به اختیار از هر مکانی عبور نکنند. در تلاش هستیم معابر و خیابان ها توسط شهرداری آرام سازی شوند تا عابرین پیاده شرایط ایمن تری برای عبور داشته باشند.

وی در خصوص دوچرخه سواران افزود: دوچرخه وسیله نقلیه محسوب می شود و این افراد از قانون مستثنی نبوده و در صورت تخلف حتما برابر قانون و به مانند یک وسیله نقلیه با آنها برخورد خواهد شد. برخی دوچرخه ها در شب دیده نمی شوند که نیاز است چراغ یا شب رنگ نصب کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha