• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070402409
  • خبرنگار : 50604

شهریور به پایان رسید اما طلب گندمکاران پرداخت نشد/ اعلام زمان پرداخت طلب گندمکاران

شهریور به پایان رسید اما طلب گندمکاران پرداخت نشد/ اعلام زمان پرداخت طلب گندمکاران

ایسنا/گلستان مدیرکل غله، خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار میلیارد از پول گندم کاران گلستانی هنوز پرداخت نشده است، زمان پرداخت طلب گندمکاران را اعلام کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۲ درصد مطالبات گندمکاران بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است، اظهار کرد: کل گندم خریداری شده به ارزش ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان، ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تا امروز رقم پرداختی ما به کشاوران ۵ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستان خریداری شده است، افزود: با توجه به افزایش ثانویه قیمت گندم به ۱۵ هزار تومان، در مجموع ۷۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت و ۳۰ درصد مطالبات آنها باقی مانده است.

منوچهری، طلب باقی مانده کشارزان گندمکار را با ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی مطالبات گندمکاران تا نیمه مهر تسویه می‌شود.

به گزارش ایسنا، کشاورزان گلستانی در خرداد ماه محصول گندم خود را به مراکز خرید تضمینی گندم در سطح استان تحویل دادند و بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، طلب گندمکاران در اسرع وقت باید پرداخت شود تا کشاورزان بتوانند با آسودگی خاطر برای کشت سال آینده تصمیم بگیرند اما با گذشت بیش از سه ماه هنوز طلب گندمکاران وصول نشده است.

رئیس جمهور و امام‌ جمعه گرگان چندین بار بر پرداخت سریع طلب گندمکاران تایید کردند و طبق آخرین وعده مسئولان قرار بود تا پایان شهریور تمام طلب گندمکاران وصول شود اما هنوز هم کشاورزان منتظر تحقق وعده هستند، با توجه به اینکه گندم یک محصول استراتژیک بوده و در تأمین امنیت غذایی کشور بسیار مهم است، مسئولان امر باید با پرداخت به موقع طلب کشاورزان و حمایت از آنان زمینه خودکفایی در تولید گندم را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha