• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402070402012
  • خبرنگار : 71145

پاتروشف و ولیعهد عمان درباره وضعیت خاورمیانه و چالش‌های جهانی رایزنی کردند

پاتروشف و ولیعهد عمان درباره وضعیت خاورمیانه و چالش‌های جهانی رایزنی کردند

دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه گزارش داد که نیکولای پاتروشف، دبیر این شورا در جریان سفر خود به مسقط با «ذی یزن بن هیثم آل سعید»، ولیعهد عمان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این دفتر اعلام کرد: در خصوص چالش‌ها و تهدیدات جهانی با توجه ویژه به وضعیت خاورمیانه تبادل نظر شد.

این دفتر افزود که پاتروشف در مسقط در مورد امنیت رایزنی کرد.

طبق گزارش این دفتر، چشم انداز روابط دوجانبه روسیه و عمان، همکاری در حوزه امنیت اطلاعات و تعامل بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و سازمان‌های اطلاعات مالی به تفصیل و مسائل مربوط به اجرای برخی پروژه‌های اقتصادی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، توافقات به دست آمده امکان ارتقای روابط روسیه و عمان را به سطح کیفی جدیدی فراهم می‌کند و به تعامل بخش‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ماهیتی سیستماتیک می‌دهد.

علاوه بر مقامات شورای امنیت روسیه، نمایندگانی از وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سرویس امنیت فدرال، سرویس اطلاعات خارجی و سرویس نظارت مالی فدرال از طرف روسیه در این نشست شرکت داشتند.

پاتروشف همچنین با رئیس دفتر سلطان عمان گفت‌وگوهایی داشت که طی آن «گستره وسیعی از تعاملات روسیه و عمانی در زمینه‌های مختلف» مورد بحث قرار گرفت. وی با ادریس الکندی، دبیرکل شورای امنیت ملی عمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در نتیجه این مذاکرات، روسیه و عمان یادداشت تفاهمی بین شورای امنیت روسیه و دبیرخانه شورای امنیت ملی عمان امضا کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه مارس گذشته با هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان گفت‌وگوی تلفنی داشت که این اولین تماس در سطح عالی از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۱۹۸۵ بود. طرف عمانی و دفتر مطبوعاتی کرملین در آن زمان گزارش دادند که رهبران دو کشور بررسی دقیقی از وضعیت و چشم‌انداز توسعه همکاری‌های روسیه و عمان انجام دادند و همچنین در مورد وضعیت منطقه خاورمیانه تبادل نظر کردند.

ژوئیه گذشته مذاکراتی در مسکو بین وزرای خارجه روسیه و عمان برگزار شد. طی آن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که سلطان عمان برای دیدار از روسیه دعوت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha