• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402070301365
  • خبرنگار : 71368

سرپرست سازمان مهندسی و عمران تهران عنوان کرد

خرید ۲ کارخانه جدید آسفالت توسط شهرداری/ ترمیم آسفالت معابر داخلی و غیربزرگراهی در برنامه

خرید ۲ کارخانه جدید آسفالت توسط شهرداری/ ترمیم آسفالت معابر داخلی و غیربزرگراهی در برنامه

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت برنامه‌ریزی شده که این هدف‌گذاری، برای ترمیم و نگهداری حدود ۱۰ درصد از معابر شهر، ضروری است.

مهدی صداقتی در گفت وگو با ایسنا، درباره نقش این سازمان در تأمین و اجرای آسفالت در شهر تهران گفت: در ۱۰ سال گذشته، میانگین تأمین و تولید آسفالت برای تهران ۶۰۰ هزار تن بوده که در دوره ششم مدیریت شهری از تأمین ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ شروع شد، در سال گذشته به ۷۵۰ هزار تن رسید و امسال نیز برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت برنامه‌ریزی شده که این هدف‌گذاری، برای ترمیم و نگهداری حدود ۱۰ درصد از معابر شهر، ضروری است.

وی بابیان اینکه برای تأمین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت باید روزانه ۱۰ هزار تن تولید آسفالت داشته باشیم، افزود: اجرای اسفالت نیز در تهران زمان محدودی دارد. معمولاً با توجه به شرایط آب و هوایی، شش ماه نخست سال برای اجرای آسفالت مناسب‌تر است. لذا باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ۸۰ درصد اجرای اسفالت در این بازه زمانی صورت گیرد.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به معابری در تهران که در ۳۰ سال گذشته نسبت به ترمیم آسفالت آن اقدامی صورت نگرفته، ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به آسفالت معابر درجه ۲ و ۳ شده است. در واقع اولویت ما برای اجرای آسفالت تنها معابر بزرگراهی نیست، بلکه به معابر داخلی و درونی یا شریان‌های ۲ و ۳ نیز توجه شده است.

۷۵ درصد تولید و مصرف آسفالت در معابر درجه ۲ و ۳ در حال انجام است

 به گفته صداقتی، با دستور شهردار تهران از ۱۵۰۰ تن آسفالت در سال جاری، تقریباً ۱۲۰۰ تن برای معابر درجه ۲ و ۳ و مابقی برای معابر بزرگراهی به کار گرفته می‌شود؛ یعنی ۷۵ درصد تولید و مصرف آسفالت در معابر درجه ۲ و ۳ در حال انجام است و این در حالی است که در سال‌های گذشته، شهرداری تهران به موضوع آسفالت به‌عنوان یک سوژه استراتژیک نپرداخته است، چراکه اگر در سالیان گذشته‌، ترمیم و اجرای آسفالت متناسب با نیاز شهروندان صورت می‌گرفت، امروز با مشکلات متعدد و کیفیت پایین آسفالت در معابر متعدد شهر مواجه نبودیم.

وی در خصوص نحوه تأمین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت مورد نیاز شهر در سال جاری یادآور شد: برای تأمین این حجم از آسفالت، ابتدا به ایجاد زیرساخت و در مرحله بعد به تعمیر و نگهداری تجهیزات موجود نیاز بود که در همین راستا، کارخانه‌های فعال آسفالت تهران به‌ صورت اساسی اورهال شده و دو دستگاه کارخانه با فناوری روز دنیا هم خریداری و وارد چرخه تولید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha