• یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402070200823
  • خبرنگار : 71610

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس در طولکرم/ ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس در طولکرم/ ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند

منابع خبری فلسطین ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) از یورش نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به اردوگاه «نور شمس» در «طولکرم» و شهادت دو فلسطینی در این جنایت جدید صهیونیست‌ها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه فلسطین الیوم در این باره اعلام کرد که نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی و چند دستگاه بولدوزر به اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.

طبق این گزارش، تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی در پشت بام های خانه‌های اردوگاه مستقر شده و اقدام به تیراندازی به سوی اهداف مشخص شده کردند.

همچنین بولدوزرهای صهیونیست‌ها نیز خیابان اصلی اردوگاه و چند پروژه زیربنایی در آن را تخریب کردند.

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس در طولکرم/ ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند+ فیلم

یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس در طولکرم/ ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند+ فیلم

این اقدام جنایتکارانه صهیونیست‌ها با مقاومت مبارزان فلسطینی در اردوگاه مواجه شد و درگیری‌های شدیدی میان دو طرف شکل گرفت.

مبارزان فلسطینی در راستای جلوگیری از پیشروی نظامیان صهیونیست با انفجار چند بمب به خودروهای آنها آسیب زدند.

منابع خبری عبری نیز از مجروح شدن یک نظامی صهیونیست در جریان این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

همچنین منابع پزشکی اعلام کردند که در جریان جنایت جدید صهیونیست‌ها در طولکرم دو جوان فلسطینی به نام‌های «عبد الرحمن سلیمان أبو دغش» ۳۲ ساله و «أسید فرحان أبو علی جبعاوی» ۲۱ ساله به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگر در نهایت و زیر گلوله مبارزان مقاومت ناگزیر به عقب نشینی و خروج از اردوگاه نور شمس شدند.

در همین راستا، تیپ طولکرم زیر مجموعه گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: چندین بمب از پیش آماده شده را در مسیر خودروهای نظامیان رژیم اشغالگر منفجر کردیم.
در این بیانیه آمده است: رزمندگان ما با نظامیان اشغالگر در اردوگاه نور شمس درگیر شده و عملیات آنها را ناکام گذاشتند.
تیپ طولکرم در ادامه اعلام کرد: کمینی را علیه اشغالگران تدارک دیدیم و شماری از آنها را مجروح کردیم. در چند محور و به مدت پنج ساعت با اشغالگران درگیر بودیم و عملیات امداد و نجات آنها برای نجات نظامیان محاصره شده‌شان در منطقه «المنشیه» را ناکام گذاشتم.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای شهادت دو جوان فلسطینی در طولکرم را تسلیت گفت.

در بیانیه حماس تاکید شده است: تمام تلاش‌ها برای سرکوب مقاومت شکست خواهد خورد و مقاومت کنندگان در برابر این اشغالگر در هر زمان و مکانی ظاهر خواهند شد و مسجد الاقصی و جنایات، تجاوزات و تهاجماتی که با آن مواجه است، انگیزه‌ای برای مبارزان مقاومت است تا به روند مقاومت ادامه دهند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه نور شمس تاکید کرد: جنایات اشغالگران در طولکرم و شهرهای کرانه باختری، در چارچوب اجرای طرحی قرار می گیرد که نتانیاهو در سازمان ملل اعلام کرد.

در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: رژیم اشغالگر با تجاوزات مستمر خود و هجوم به مسجد الاقصی منطقه را به عرصه خشونت می‌کشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha