• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070100725
  • خبرنگار : 50046

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

ضرورت میدان دادن دانش آموزان در فضای حقیقی

ضرورت میدان دادن دانش آموزان در فضای حقیقی

ایسنا/خراسان شمالی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر تقویت دانش آموزان در فضای حقیقی تاکید کرد.

اصغر باقرزاده در شورای آموزش و پرورش استان خراسان شمالی که یکم مهر ماه برگزار شد، گفت: با نگاه و حرکت جهادی استاندار و مدیران در استان، وضعیت توسعه شاخص‌ها و روند رو به رشد در آموزش و پرورش استان مشهود است.

وی اظهار کرد: امسال برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس بر اساس پنج هدف شامل ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین شده که ذیل هر یک از اهداف نیز محورها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده است.


باقرزاده یکی از مهمترین مسائل در آموزش و پرورش را انسجام در درون و ارتباط با بیرون دانست و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات و کمبودها نیست و این امر با ارتباط با سایر نهادها تسریع می‌شود.


وی نظم و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش را یکی از مسائل مهم عنوان و اظهار کرد: با وجود جمعیت بیش از ۹۵۰ هزار معلم، ۱۳۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش و بیش از دو میلیون نفر بازنشسته در آموزش و پرورش، برای ساماندهی درست،  نیاز به نظم و برنامه ریزی است.


وی بر تقویت مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: سطح مدارس باید جوری باشد که والدین برای آموزش دانش آموزان دغدغه نداشته باشند. 


باقرزاده یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه آموزش و پرورش را میدان دادن به دانش آموزان در فضای حقیقی عنوان و اظهار کرد: متاسفانه امروزه دانش آموزان عمده وقت فراغت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند که نیاز است ما به آن‌ها میدان دهیم تا از فضای مخرب مجازی دور شوند.


باقرزاده تصریح کرد: امسال برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی در مدارس بر اساس پنج هدف پایه شامل ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین شد که ذیل هر یک از اهداف نیز محورها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده است.


باقرزاده افزود: در هدف ایمان، اقامه نماز در مدارس و امید با هدف برپایی اردوهای دانش آموزی، نشاط با برگزاری مسابقات، جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و ورزشی در خردورزی نیز ایجاد فرصتی برای پرسش و پاسخ مورد توجه است.


 وی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تشکل‌های مدرسه نیز تاکید کرد و گفت: بر همین اساس مدیران مدارس باید تلاش کنند تا دانش‌آموزان را به سمت عضویت در کانون ها و تشکل‌های مدرسه‌ سوق دهند.

اختصاص دو میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز اردوگاه‌های دانش آموزی استان

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه تکمیل و تجهیز اردوگاه‌های دانش آموزی در استان باید مورد توجه واقع شود، اظهارکرد: یک میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانی و یک میلیارد تومان از منابع ملی که معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش قولش را دادند، برای تجهیز و تکمیل اردوگاه‌های استان اختصاص می یابد.


وی بر اهمیت رفع تمام کمبودها و تجهیز اردوگاه‌های استان تاکید کرد و گفت: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران استعداد و ظرفیت آن را دارد تا پس از تکمیل در آینده یک اردوگاه ملی باشد.


حسین نژاد با بیان اینکه اردوگاه ها به عنوان مکانی که دانش آموز تجربه دور شدن از خانه و تجربه دیدن محیط را در آن پیدا می‌کند باید مورد توجه باشند، افزود: از پتانسیل شهرداری و کمک سایر نهادها نیز برای رفع کمبودهای اردوگاه‌ها استفاده شود.


استاندار در بخش دیگر سخنان خود بر توسعه، بهسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس استان نیز تاکید کرد و اظهار کرد: هیچ مدرسه‌ای نباشد که بدون نمازخانه افتتاح شود و تجهیز نمازخانه ها مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به استفاده از ۹۵۳ نمازخانه در دو هزار و ۵۰ مدرسه، از احداث ۳۵ نمازخانه در مدارس استان با اعتبار شش و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد.


ابوالقاسم اکبری افزود: از این تعداد ۳۱ نمازخانه به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha