• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402070100104
  • خبرنگار : 71516

رسانه‌های عبری: نتانیاهو درباره تحقق صلح به جهان دروغ می‌گوید

رسانه‌های عبری: نتانیاهو درباره تحقق صلح به جهان دروغ می‌گوید

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحقق صلح به جهان دروغ می‌گوید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، گیلی تماری، تحلیلگر شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره صلح و خاورمیانه جدید صحبت می‌کند؛ اما اگر به جزئیات دقت کنیم تحقق صلح در خاورمیانه بسیار سخت است. نتانیاهو نقشه اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و مرزهای آن در رود اردن بدون کشور فلسطین را ارائه کرد. به این دروغ نگاه کنید. آیا جهان نقشه اسرائیل در سال ۱۹۴۸ را نمی‌داند.

وی به نبود امکان راهکار دو دولت در این نقشه اشاره کرد و گفت: درباره کدام صلح صحبت می‌کنید؟ و قرار است صلح با چه کسی امضا شود؟

این درحالی است که نقشه‌ای که نتانیاهو در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد موجب خشم زیادی شده است چراکه فلسطین در این نقشه ادعایی وجود ندارد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با عربستان تلاش می‌کند. این نقشه مرزهای اراضی اشغالی را نشان می‌دهد که شامل تمام خاک فلسطین از جمله کرانه باختری و نوار غزه است.

این نقشه همچنین درباره کشورهایی از جمله عربستان است که روابط عادی با رژیم صهیونیستی دارند یا وارد مذاکراتی درباره آن شده‌اند. درج اراضی فلسطینی در نقشه‌های رژیم صهیونیستی یک مساله عادی از سوی کابینه راست و نژادپرست رژیم صهیونیستی است. پیشتر بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در پاریس نقشه‌ای را نشان داده بود که شامل اردن و اراضی فلسطینی بود و گفت که چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد.

هزاران صهیونیست و یهودی آمریکایی جمعه در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

به گفته منابع، در جلسه سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی تعداد بسیار اندکی از دیپلمات‌ها برای شنیدن سخنرانی وی حضور داشتند و تقریبا سالن خالی بود.

باراک رافید، تحلیلگر امور دیپلماتیک در سایت واللا نوشت: در زمان سخنرانی نتانیاهو صدای معترضان خارج از مقر سازمان ملل به خوبی به گوش می‌رسید. با خبر بودن نتانیاهو از تظاهرات علیه وی او را بسیار نگران کرده بود. کسی که در روزهای اخیر در نیویورک با او دیدار کرده بود این مساله را به خوبی دیده بود. جلسه مجمع عمومی خیلی کسل کننده بود. چراکه تعداد بسیار کمی از دیپلمات‌ها در جلسه حضور داشتند و بیشتر سالن خالی بود.

وی گفت: نتانیاهو بخش طولانی از سخنرانی خود را به صحبت درباره هوش مصنوعی و تکنولوژی اسرائیل اختصاص داد. وی فراموش کرد که به شنوندگان بگوید صاحبان پروژه‌ها و تکنولوژی‌های اسرائیلی همان کسانی هستند که رهبری اعتراضات علیه اصلاحات قضایی را برعهده دارند. نتانیاهو در سخنرانی‌اش هیچ حرفی درباره اصلاحات قضایی نزد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha