• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062817451
  • خبرنگار : 50160

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهاد تبیین به کار گرفته شود

همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهاد تبیین به کار گرفته شود

ایسنا/زنجان معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین برای مقابله با جنگ ترکیبی است که دشمن با سرمایه‌گذاری فراوان و با تمرکز جنگ شناختی در حال انجام آن است، گفت: همه ظرفیت‌ها باید در این جهاد به کار گرفته شود.

سردار یدالله جوانی ظهر امروز (۲۸ شهریورماه) در قرارگاه جهاد تبیین استان زنجان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب عبارت‌هایی همچون ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی را سال‌ها پیش مطرح کردند و نتیجه غفلت از این‌ها این شد که امروز شاهد آن هستیم.

این مسئول ادامه داد: در برابر جنگ ترکیبی، جهاد تبیین اولویت راهبردی دارد. انتظار می‌رود با مختصات این میدان و نبرد آشنا باشیم؛ کلمه قرارگاه به اعتبار همین جنگ بوده ولی این جنگ از نوع نرم است‌.

وی با بیان اینکه در جنگ شناختی دشمن دنبال تصرف قلب‌ها و مغزها است، تصریح کرد: در این جنگ دشمن در پی ایجاد جابه‌جایی و تبدیل محبت به تنفر و دوستی به دشمنی است. جنگ شناختی را باید بشناسیم چرا که اساس کار در جنگ شناختی، تصویرسازی و اقناع‌سازی است.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم تا در تقابل بین حق و باطل به گسترش حق کمک کنیم، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین و امیدآفرینی است چون دشمن بر ایجاد یاس و بدبینی در جامعه تمرکز کرده است. در این مسیر باید گام برداشته و جهاد تبیین را در راس امور قرار دهیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات کشور محصول سیاست‌گذاری کلان نظام نیست بلکه محصول توجه نکردن به سیاست‌ها و تدابیر رهبر معظم رهبری است، عنوان کرد: ما مجموعه‌ای از موفقیت‌ها را داشتیم و در یک جهاتی هم موفقیت‌ها چشم‌گیر نبود و در مواردی هم مشکلاتی وجود دارد که برای مردم و نظام آزاردهنده است ولی مشکلات ما محصول سیاست‌گذاری کلان نظام نیست بلکه محصول توجه نکردن به سیاست‌ها و تدابیر رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه گفت: جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ سخت است.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه در حال جنگی ترکیبی هستیم، اظهار کرد: جنگ دیروز بسیار آسان‌تر از جنگ امروز بود. جنگ امروز پیچیده و ترکیبی است و قربانیان آن زخم ظاهری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: احساس بی‌تفاوتی در جامعه به معنای زنده نبودن آن جامعه بوده و این بی‌تفاوتی مقدمه عقب‌نشینی در برابر دشمن و شکست است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha