• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402062515317
  • خبرنگار : 50455

قم در عزای شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشست

قم در عزای شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشست

ایسنا/قم شهر مقدس قم در سالروز شهادت مظلومانه هشتمین امام شیعیان یکپارچه غرق در عزا و ماتم است.

در سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) شهر مقدس قم، هم‌چون دیگر شهرهای کشور حال و هوایی دیگر دارد و حرم مطهر و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) یکپارچه سیاه پوش است و مردم و عزادار این شهر مذهبی در این مصیبت جانگاه به سر و سینه می‌زنند.

حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شب شهادت امام رضا علیه السلام با برگزاری مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی مسعود زمانی میزبان زائران و مجاوران بود و مردم عزادار که توفیق حضور در مشهد مقدس را نیافته‌اند، با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) شهادت امام رئوف را به بانوی کرامت تسلیت می‌گویند.

موکب‌های عزاداری هم با توزیع غذای گرم و میان وعده در حرم مطهر بانوی کرامت میزبان زائران و مجاوران حرم هستند.

از نخستین ساعت‌های بامداد امروز دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با مرثیه سرایی مداحان و با حضور خیل عظیمی از عزاداران از نقاط مختلف شهر به سمت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) حرکت کردند و اجتماع پرشوری را در این مکان مقدس شکل داده‌اند تا به این بانوی بزرگوار و حضرت ولی‌عصر(عج) این مصیبت را تسلیت گویند.

دسته عزای خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) از ساعت ۹ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حرکت کردند و در صحن مطهر امام رضا (ع) در مقابل ایوان آیینه به عزاداری پرداختند.

قم امروز غرق در عزا و ماتم است و مردم انقلابی و ولایت‌مدار این شهر در سوگ شهادت امام رضا(ع) اشک ماتم ریخته و مراسم و آیین عزاداری هشتمین امام شیعیان با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

در مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان شهر قم نیز مراسم سوگواری امام هشتم شیعیان با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده سال ۱۴۸ هجری در مدینه متولد شدند و در پایان ماه صفر سال ۲۰۳ قمری، به دست مأمون به شهادت رسیدند.

در ادامه احادیثی از امام رضا(ع) را می‌خوانید:

 امامت و رهبری، رشته داری دین و نظام بخشی مسلمانان است و موجب اصلاح دنیا و عزت و سربلندی مؤمنان است.

 ایمان عبارت است از: شناخت قلبی، اعتراف زبانی، عمل با اعضاء و جوارح.

دوست هر کس عقل او، و دشمنش جهل اوست.

پیوند خویشاوندی را برقرار کنید گرچه با جرعه آبی باشد، و بهترین پیوند خویشاوندی، خودداری از آزار خویشاوندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha