• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402062113415
  • منبع : بازار

آموزش گام به گام نصب پرده های جدید

آموزش گام به گام نصب پرده های جدید

معمولاً پس از انتخاب پارچه و مدل پرده ها، مهمترین دغدغه ی فکری افراد نصب آن ها خواهد بود. اگر مدل پرده های پذیرایی شما پیچیده باشد؛ می توانید برای نصب آن ها از یک نصاب پرده کمک بگیرید و صفر تا صد کار را به او بسپارید. اما اگر بخواهید خودتان کار نصب پرده ها را انجام دهید، دانستن نکاتی، به شما در نصب صحیح و اصولی پرده ها کمک می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت پرده‌کاران، استفاده از پرده، جلوه و زیبایی خاصی به محل کار یا زندگی ما می‌دهد. همیشه نصب پرده به اندازه‌ی انتخاب پارچه و مدل پرده اهمیت دارد و اگر پرده‌ها صحیح نصب نشوند جلوه‌ی پارچه و مدل را نیز خراب خواهند کرد و زیبایی آن را خواهند گرفت. پس نصب اصولی‌ آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. فارغ از اینکه مدل پرده‌ی مد نظر چگونه است، برای نصب انواع مختلف پرده اعم از پرده‌ی زبرا، پانچ، پرده‌های والان‌دار سالن‌های پذیرایی و ... همیشه ابزار و لوازم مشترکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارهای مورد نیاز نصاب پرده برای نصب پرده

نصاب پرده برای نصب پرده قطعا به ابزار آلات مخصوص نصب لازم دارد و در لیست زیر مهمترین آنها عبارتند از :

متر: برای اندازه‌گیری دقیق جایی که بهتر است پرده در آن وصل شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مداد یا خودکار: قسمت‌های اندازه‌گیری شده با استفاده از مداد یا خودکار مشخص می‌شود.

چهارپایه یا نردبان: شما با بالا رفتن از آن، کار اندازه‌گیری و نصب پرده‌ها را پیش می‌برید.

پیش گوشتی: برای سفت کردن پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیچ و رول‌ پلاک: برای نصب بست‌ها و پایه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دریل و مته: برای سوراخ کردن دیوار و نصب پایه‌ها استفاده می‌شود.

گیره و بست‌های سقفی و بست‌های دیواری: برای نصب پرده‌ها به چوب پرده استفاده می‌شود.  

ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که به شما به عنوان یک نصاب پرده کمک می‌کند تا کار نصب پرده را راحت‌تر انجام دهید که ما در این جا از نام بردن آن‌ها صرف نظر کردیم.

آموزش گام به گام نصب پرده های جدید

مراحل نصب پرده 

مرحله اول: اندازه‌گیری اصولی برای نصب چوب پرده 

اندازه گیری باید با توجه به ابعاد پنجره‌ای که قصد دارید پرده را رویش سوار کنید، انجام شود. هرچند که این موضوع به موقعیت قرارگیری پنجره‌ها نیز بر می‌گردد اما برای اندازه گیری اصولی پرده‌ها، باید ده سانتی‌ متر از طرفین یعنی از چپ و راست پنجره، فاصله در نظر بگیرید.

در مورد ارتفاع پنجره‌ها، هر چه پرده به سقف نزدیک‌تر باشد، ارتفاع سقف بلندتر به نظر می‌آید و اگر تمایل دارید تا ارتفاع بیشتر را نمایان کنید، می‌توانید محل قرارگیری چوب پرده را نزدیک سقف در نظر بگیرید.

مرحله دوم: نصب پایه‌های چوب پرده

شما باید در این مرحله، اقدام به نصب پایه‌های چوب پرده کنید. پس از مشخص کردن دقیق جای پایه‌ها، برای سوراخ کردن آن‌ها لازم است تا از ابزاری به نام دریل استفاده کنید. انتخاب محل قرارگیری چوب پرده باید درست و اصولی باشد و قرینگی آن حتماً حفظ شود.

این کار کمک می‌کند که ظاهر پرده‌ها کج به نظر نیاید. توصیه ما این است که در ابتدا چوب پرده را موقت نصب کنید و پس از اطمینان از وضعیت مطلوب آن، به سفت کردن پایه‌ها و بست‌ها بپردازید. وقتی چوب پرده نصب شد می‌توانید پرده‌ها را از آن رد کنید.

شیوه‌ی اصولی سوراخ کردن دیوارها توسط نصاب پرده برای نصب پایه پرده 

آموزش گام به گام نصب پرده های جدید

برای سوراخ کردن دیوار یا سقف و نصب پایه‌ها باید از مته استفاده کنید. معمولاً سوراخ کردن دیوار ها همراه با گرد و خاک و کثیفی است، اگر تمایل دارید که این گرد و خاک وارد فضای خانه ی شما نشود از جاروبرقی استفاده کنید. لوله‌ی جاروبرقی را نزدیک به محلی که قرار است سوراخ شود بگذارید و جاروبرقی و دریل را هم‌زمان با هم روشن کنید.

معمولاً یک نصاب پرده برای انجام این کار، از کمک‌های یک همکار استفاده می‌کند. این کار کمک می‌کند تا گرد و خاک بلافاصله وارد جاروبرقی شود و فضای اطراف را کثیف نکند.

مرحله سوم: نصب پرده

پس از پایان کار نصب چوب پرده نوبت به نصب پرده می رسد. شما می‌توانید قبل از آغاز کار، گیره‌های پرده را بر روی نوار پرده قرار دهید. استاندار این کار رعایت فاصله‌ی چهارانگشتی بین گیره هاست، اما گاهی بسته به مدل پرده و سلیقه‌ی شخصی افراد این فاصله می‌تواند تغییر کند. فرض کنیم می‌خواهید پرده‌ها را از سمت چپ وارد ریل کنید؛ پس گوشه‌ی راست پرده‌ها را در دست بگیرید و بقیه‌ی آن را روی دوش خود بگذارید.

مرحله آخر: منظم کردن چین‌های پرده و آویختن تزیینات پرده

شما به آخرین مرحله از نصب پرده‌ها رسیده‌اید. اکنون لازم است تا چین‌ها را با دست مرتب کنید و اگر پرده‌ها تزیینات و اکسسوری خاصی دارند، آن‌ها را در جای مناسب قرار دهید و تزیینات را کامل نمایید.  

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha