• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402062113227
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استان اردبیل استان پیشرو در کشت گلخانه ای

استان اردبیل استان پیشرو در کشت گلخانه ای

ایسنا/اردبیل مدیر باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی، استان اردبیل را استان پیشرو در کشت گلخانه ای در کشور برشمرد و گفت: محصولات تولیدی گلخانه های استان به کشورهای همسایه صادر می شود.

رحیم یوسفی ۲۱ شهریور در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به خشکسالی در استان و مصرف بالای آب در حوزه کشاورزی و عبور از آبیاری سنتی به مصرف بهینه آب توسعه کشت گلخانه ای در استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به مصرف آب ۵ برابری کشت سنتی و باز نسبت به کشت گلخانه ای اشاره کرد و ادامه داد: گلخانه های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس در استان ایجاد شده است.

یوسفی اضافه کرد: اصلاح شیوه آبیاری با سبک کشاورزی گلخانه ای برای مدیریت آب در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

این مقام مسئول جهاد کشاورزی استان بیان کرد: کل مجتمع های قابل واگذاری یک هزار و ۷۰۰ هکتار در قالب ۷ شهرک گلخانه ای در شهرستان های اردبیل، پارس آباد، گرمی و کوثر است که ۶۰۰ هکتار از آن به گلخانه داران واگذار شده و ۱۵۰ هکتار زیر کشت رفته و ۱۵۰ هکتار نیز در حال احداث و اقدامات عمرانی می باشد.

مدیر باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سایر شهرستانهای استان زمین برای احداث گلخانه پیش بینی کرده ایم، خاطرنشان کرد: سبزیجات، صیفی جات، توت فرنگی و انواع گیاهان گل بریده و مشتری پسند مانند گل رز در این گلخانه های پرورش می باید.

یوسفی تصریج کرد: در سه ماهه اول امسال با ۳۲ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای مقام اول کشور را کسب کردیم.

وی اعلام کرد: ۱۲۵ هکتار در سال جاری برای توسعه کشت گلخانه ای هدف گذاری شده است و با حمایت بیشتر دولت افزایش نیز خواهیم داد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی تأکید کرد: ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه در استان در سال گذشته اختصاص پیدا کرده است و امسال همچنین ۴۴ میلیارد تومان برای ۱۲ واحد گلخانه ای پرداخت شده است.

یوسفی افزود: این تسهیلات کم بهره است و در جهت توسعه کشت گلخانه ای پرداخت می شود.

وی گفت: محصولات و تولیدات گلخانه های استان اردبیل به سایر استانها، همچنین به کشورهای همجوار صادر می شود و ارزآوی برای استان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۲

درمورد وام گلخانه در استان چهار محال هم یه صحبتی بشه