• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402062113075

نمایشگاه و بازارچه اقتصاد مقاومتی قم به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد

نمایشگاه و بازارچه اقتصاد مقاومتی قم به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد

ایسنا/قم نمایشگاه و بازارچه اقتصاد مقاومتی قم شامل ۵۰ غرفه عرضه محصولات متنوع و مختلف صاحبان مشاغل خانگی و تولیدکنندگان نوشت افزار و پوشاک ایرانی - اسلامی افتتاح شد.

 نمایشگاه و بازارچه اقتصاد مقاومتی قم شامل ۵۰ غرفه عرضه محصولات متنوع و مختلف صاحبان مشاغل خانگی و تولیدکنندگان نوشت افزار و پوشاک ایرانی اسلامی امروز دوشنبه ۲۰ شهریورماه، به طور رسمی افتتاح شد.

این نمایشگاه که به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم راه‌اندازی شده است، تا تاریخ ۳۰ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۳ در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)، جنب گلزار مطهر شهدا برپا می‌باشد.

امیر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم در مراسم افتتاح رسمی بازارچه و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: اقتصاد مقاومتی باید بومی، علمی، دانش‌بنیان و مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی و فرهنگ غنی ما باشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های متمادی از سال ۸۷ تاکنون با عناوین مختلف اقتصادی، گفت: وقتی شعار یک‌سال با عنوان اقتصادی نام‌گذاری می‌شود، به این معناست که رویکرد اصلی کشور هم بایستی متوجه مقوله اقتصادی باشد.

جعفری با بیان اینکه، عناصر اقتدار هر کشوری متکی به علم، اقتصاد و فرهنگ آن کشور است، بیان کرد: ما در بحث علمی پیشرفت خوبی داشتیم و الحمدلله در بعضی از علوم هم به مرز علم دنیا رسیدیم. لذا علاوه بر علم، اقتصاد و فرهنگ از اولویت‌های کشور هست. سال ۹۳ حضرت آقا عنوان سال را «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند و ایشان پیرو این شعار فرمودند که فرهنگ خیلی مهم است و فرهنگ مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم، ولی اقتصاد اولویت کشور است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد بر پایه اقتصاد مقاومتی، ابراز کرد: بنده به کسانی‌که دغدغه کار اقتصاد مقاومتی دارند پیشنهاد می‌کنم تا به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سال ۹۲ که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد مراجعه کنند و مطالعاتی داشته باشند و آنگاه ببینند که ما در مجموعه سپاه، بسیج، نیروهای ارزشی و انقلابی کارهای اقتصادی بسیاری، جدا از بحث‌های درآمدزایی انجام داده‌ایم و این رویکرد به این سبب است که امروز دغدغه معظم له برای ما حکم جهاد را دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در همان ابلاغیه سیاست‌های کلی، تعبیری دارند که می‌فرمایند ما در بحث اقتصادی درگیر یک جنگ تحمیلی هستیم. وقتی بحث جنگ و جهاد پیش می‌آید، بالاخره یک تعداد افرادی بایستی بیایند و در عرصه مجاهدت کنند، امروز عرصه مجاهدت ما اقتصاد مقاومتی است.

جعفری با تشریح تعبیر رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومت یک اقتصادی بومی و علمی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است، برخی از بزرگوارانی که در عرصه اقتصادی، مشاغل خرد و عرصه‌های بزرگتر و کلان‌تر فعالیت می‌کنند، وقتی مشاغل آنها را بررسی می‌کنید، می‌بینید که آنها انسان‌های دلسوز و دغدغه‌مندی هستند، ولی تولیدات آنها برگرفته از بحث بومی، علمی و فرهنگ ایرانی اسلامی نیست. مثلا فردی تولیدکننده لباس، پوشاک و اقلام زیست خواب هستند ولی وقتی تولیداتش مشاهده می‌شود محصول ارائه‌دهنده مظاهر فرهنگ غربی و سبک زندگی غربی است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه می‌کند، باید بومی، علمی و دانش‌بنیان باشد. بایستی از ظرفیت مختلف علمی و دانش‌بنیان برای تولید آن استفاده شود. امروز عرصه اقتصادی یک عرصه رقابت است یعنی ما اگر محصولی را در کارگاه، پایگاه، مسجد و محله خودمان تولید کنیم و آن محصول مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، علمی و دانش‌بنیان نباشد و همچنین توان رقابت در بازار را نداشته باشد، آن مسیر درستی نیست و زحمت ما بیهوده است.

جعفری افزود: شما می‌بینید که یک تکان اقتصادی جزیی وضعیت ارز و تورم ما را بهم می‌ریزد. هرچقدر این مشاغل خرد و خانگی با توجه به ذائقه‌های نسل جدید و نوجوان و بر مبنای آن سه مولفه توسعه پیدا کنند آنگاه ما می‌توانیم مدعی شویم که در حوزه اقتصاد مقاومتی یک کار تاثیرگذار انجام داده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم در پاسخ به افرادی که می‌گویند کالای داخلی کیفیت خوبی ندارد و از کالای داخلی استفاده نمی‌کنند، گفت: مجاهدت فقط برای تولیدکنندگان نیست، مجاهدت برای مصرف‌کننده هم نیز هست. اگر شما انتظار دارید که تولید و اقتصاد کشور رشد کند شما هم باید مثل کشورهای شرقی حمایت کنید، برای مثال مردم کره وقتی فناوری تلویزیون رنگی به بازار آمد، مردم همه تلویزیون‌های سیاه و سفید را خریدند تا وضع اقتصادی‌ کارخانه و کشورشان بهتر بشود و بتوانند در حوزه تلویزیون رنگی پیشرفت خوبی داشته باشند. این مجاهدت‌ها هم لازم است ولی حالا رویکرد صحبت ما بحث تولیدکنندگان خرد و غرفه‌داران است. تولیدکنندگان باید به کیفیت و ذائقه جوان و نوجوان و به بحث فرهنگ توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha