• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402062012566
  • خبرنگار : 50175

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

خروج سیب از بروجرد ممنوع است

خروج سیب از بروجرد ممنوع است

ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خروج سیب از بروجرد ممنوع است.

جواد گودرزی امروز ۲۰ شهریورماه در حاشیه جلسه ساماندهی خرید سیب پادرختی که در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی بروجرد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هرساله به دلایل مختلفی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها، سیب‌های پادرختی یا درجه ۳ یا صنعتی گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: این سیب‌ها قابلیت فروش به‌عنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک، سرکه سیب و. هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: فروش این سیب‌ها یکی از دغدغه‌های باغداران عزیز شده و می‌بایست راهکاری برای فروش این سیب‌ها اندیشیده شود.

گودرزی اضافه کرد: در این میان، یک سری افراد سودجو، به‌عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب‌ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب‌ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان‌های دیگر قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: به همین منظور جلسه‌ای با همکاری ادارات مربوطه (تولیدات گیاهی، باغبانی، تنظیم بازار، صنایع تبدیلی) و همچنین مساعدت و همکاری ادارات فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت، رفع موانع تولید، تعاون روستایی، اتحادیه تعاون روستایی و نیروی انتظامی شهرستان بروجرد و کارخانجات مربوطه تشکیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در این جلسه مقرر شد باواسطه‌های خرید سیب از باغداران در سطح شهر برخورد قانونی شده و از خروج سیب از شهرستان جلوگیری شود.

گودرزی اظهار کرد: همچنین سیب‌های پادرختی باغداران در هر مقداری، با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار (۳۵۰۰ تومان) توسط ادارات تعاون روستایی و اتحادیه خریداری شده و در اختیار کارخانجات داخل شهرستان قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۰۰:۳۷

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۰۴:۳۸

وضع باغداران از کشاورزان همیشه بهتر بوده،نگران باغداران نباشید.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۰۸:۴۴

بروجرد اگه مرکز استان بود چی میشد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۶

یه عده ادم کم درامد از اون سیب ها خریداری میکردن واسه خوزاک اونم از مردم گرفتید طرف میبرد. اب میگرفت میداد به خونواده. ترش ولواشک درست کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۱ ۱۴:۵۱

ممنونم فکر خوبی اگه ادامه و نظارت داشته باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۰:۰۸

سلام کارگروه تنظیم بازار شما ک زحمت کشیدید اما قیمتشون با این هزینه ها خیلی پایین دادین ......

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۱:۵۸

همیشه یه مقدار از اون سیبها برای فروش به مردم تو بازار هست نگران نباشید ملت دلواپس

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۲ ۰۷:۳۳

این که یک رانت واقعی برای کارخانجات شهرستان هست و باغدار بی نوا نمی تونه محصولش رو به قیمت رقابتی بفروشه پولشم خدا می دونه کی دریافت خواهد کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۳ ۲۲:۱۳

با سلام این کار صددر صد به ضرر باغدار می باشد من خودم باغدارم و دارم سیب درجه سه یعنی همون پا درختی رو به قیمت ۳۸۰۰ به همین افراد سودجو که شما میگید میفرشم پول نقد حالا شما میخاید ۳۵۰۰ خدا داند تا کی پول بدید