• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402062012366
  • خبرنگار : 50291

امام جمعه شهرستان دماوند مطرح کرد:

باید در خصوص حجاب، گفتمان سازی و فرهنگ سازی شود

باید در خصوص حجاب، گفتمان سازی و فرهنگ سازی شود
عکس آرشیوی

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان دماوند گفت: باید از قالب‌ های مختلف هنری برای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بین دانش‌آموزان استفاده شود و مدیران و معلمان تأکید داشته باشند که حجاب برای آنان مصونیت و حفاظت است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین فتاح‌ دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند صبح دوشنبه ۲۰ شهریور ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار و دیگر مسئولان‌ برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌ ریزی هرچه بهتر برای آغاز سال تحصیلی، لازم است همه ادارات با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند. 

وی افزود: در خصوص انتصاب مدیران ، بنا بود تا مدیرانی که نسبت به ارزش‌های انقلاب کم‌توجه هستند، کنار بروند و مدیران انقلابی سر کار بیایند که حتماً این موضوع در انتصاب مدیران جدید مدارس لحاظ شده است و مطمئنا این موضوع در رفع بسیاری از مشکلات مدارس نقش زیادی دارد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب لازم است که بر قانونی بودن حجاب در مدارس تأکید شود. اگر عبور از چراغ قرمز خلاف است، بی‌حجابی نیز خلاف محسوب می‌شود.

فتاح‌ دماوندی تصریح کرد: باید از قالب‌های مختلف هنری برای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب بین دانش‌آموزان استفاده شود و مدیران و معلمان تأکید داشته باشند که حجاب برای آنان مصونیت و حفاظت است.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع عفاف و حجاب باید گفتمان‌سازی شود، بیان کرد: برگزاری جلسات انجمن و اولیا و توجیه خانواده‌ها نسبت به آسیب‌ها بسیار حائز اهمیت است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دماوند خاطر نشان کرد: در مورد بی‌حجابی برخی از دانش‌آموزان در خارج مدارس گلایه‌های مردمی وجود دارد که لازم است تا مدیران مدارس توجیه شوند که خارج از مدارس هم نسبت به دانش‌آموزان مسئولیت دارند ؛ باید به این دانش‌آموزان تذکرات لازم به آنها داده شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha