• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061811472
  • خبرنگار : 50176

تصویب بیش از ۳۰۰ طرح پشتیبان جهت دریافت تسهیلات از اعتبارات مشاغل خانگی در لرستان

تصویب بیش از ۳۰۰ طرح پشتیبان جهت دریافت تسهیلات از اعتبارات مشاغل خانگی در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۶۳ طرح پشتیبان کسب و کارهای خانگی جهت دریافت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی در استان به تصویب رسید.

سید فرهاد ناصری‌نیا هجدهم شهریور ماه در جلسه بررسی طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی لرستان با بیان اینکه مهمترین راه‌های کسب درآمد و اشتغال در خانواده‌ها کسب و کارهای خانگی است، اظهار کرد: امروز مشاغل خانگی در دنیا با سرعت در حال گسترش است و یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کشورها برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال بین آحاد مردم به شمار می‌رود و فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در دوران امروزی است.

وی اولویت پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در سال جاری را به طرح‌های پشتیبان عنوان کرد و افزود: امروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل ۳۶۳ طرح پشتیبان حوزه کسب و کارهای خانگی با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشاغل خانگی در لرستان به تصویب رسید که برای مرحله پرداخت به بانک‌های ملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی می‌شوند.

ناصری‌نیا گفت: با پرداخت این تسهیلات و بهره‌برداری از این طرح‌های پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی امسال یک ۱۳۵۹ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان وضعیت کسب و کار خانگی و خرد را رونق بدهیم استفاده از شرکت‌های پشتیبان در بخش مشاغل خانگی است که می‌توان برای پایداری و حمایت از این طرح‌ها با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای عرصه و فروش مستقیم تولیدات این طرح‌ها اقدام به برپایی نمایشگاه‌های دائمی و محلی در سطح استان کرد.

وی به اعتبار تخصیص یافته در سال جاری به مشاغل خانگی در لرستان اشاره کرد و گفت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار ارزان قیمت تخصیص داده شده که مراحل پرداخت این تسهیلات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان در حال انجام است.

ناصری‌نیا بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷ هزار و ۷۲۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان در لرستان صادر شده و با همکاری بانک‌های عامل ۱۶۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین مجوزهای صادره و متقاضیان مشاغل خانگی را در بخش‌های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی دانست و افزود: ۵۱۵ رسته شغلی در سامانه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که در بخش‌های صنایع دستی ۲۵۱ رسته، فرهنگی هنری ۱۲۹ رسته، صنعت ۷۲ رسته و در بخش کشاورزی ۶۳ رسته شغلی مشاغل خانگی برای صدور مجوز فعالیت وجود دارد.

وی به بیان اینکه متقاضیان فعالیت در مشاغل خانگی می‌توانند در درگاه ملی مجوزها به نشانی https://mojavez.ir مراجعه و ثبت نام کنند، بیان کرد: هر شخصی که مجوز این مشاغل را از طریق سامانه که کاملاً فرآیند به صورت هوشمند و الکترونیکی صورت می‌گیرد، می‌تواند بعد از اتمام مراحل ثبت نام مجوز مشاغل خانگی را آنی دریافت کند و هنگامی که نظارت انجام و اهلیت شخص احراز شد برای بهره‌مندی از تسهیلات در نوبت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha