• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061811323
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد:

۸۰ درصد معلولیت‌های جدید محیطی و حوادث است

۸۰ درصد معلولیت‌های جدید محیطی و حوادث است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد گفت: ۸۰ درصد تشکیل پرونده‌های معلولیت‌های جدید در شهرستان محیطی و حوادث است.

حسین اسماعیلی‏ ثانی در گفت و گو با ایسنا، از پرداخت مستمری به ۲۰۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با بودجه‌ای که تخصیص یافته در قسمت‌های مختلف از جمله توانبخشی معلولیت و اجتماعی زنان سرپرست خانوار حتی یک خانواده پشت نوبت خدمات‌رسانی نداریم.

وی با بیان اینکه تمامی پشت نوبتی‌های مستمری‌بگیر به صفر رسیده و ماهیانه ۳ میلیارد تومان به جامعه هدف پرداخت می‌شود، عنوان کرد: از محل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تبصره ماده ۱۶ پارسال برای توسعه اشتغال مبلغ ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۲۴۰ خانوار واجد شرایط پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه برای ساخت ۳۵ واحد مسکونی گفت: طی یک سال اخیر ۳ میلیارد تومان به جامعه هدف واجد شرایط پرداخت شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مشاوره قبل از ازدواج، آموزش خانواده، مشاوره قبل از طلاق، پیشگیری از معلولیت‌ها و... از جمله این طرح‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۸۰ درصد تشکیل پرونده‌های معلولیت‌های جدید محیطی و حوادث است، عنوان کرد: اگرچه نقش معلولیت‌های ارثی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته اما هنوز هم علت اصلی حدود ۲۰ درصد معلولیت‌ها ارثی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته با اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت‌ها خوشبختانه آمار معلولیت‌هایی که به صورت ارثی بروز پیدا می‌کند بسیار کاهش یافته است، بیان کرد: دلیل بیشترین حجم پرونده‌هایی که برای معلولیت تشکیل می‌شود محیطی و حوادث است.

وی از طلاق، اعتیاد، کودک همسری (ازدواج‌های زیر سن ۱۳ سال)، فضای مجازی به عنوان مهمترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق پارسال سازش ۲۵ درصدی را در شهرستان داشتیم که نسبت به میانگین استان که ۱۷ درصد است ۷ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته ازدواج‌های زودهنگام رو به کاهش است، از فضای مجازی به عنوان آسیب‌های نوپدید نام برد و افزود: فضای مجازی در بروز طلاق و سایر آسیب‌ها نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha