• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402061811047

اهدای اسناد مالکیت ساکنان آباده طشک پس از ۴۰ سال

اهدای اسناد مالکیت ساکنان آباده طشک پس از ۴۰ سال

ایسنا/فارس طی مراسمی با حضور مسئولان دادگستری استان فارس، بعد از ۴۰ سال اسناد مالکیت واحدهای مسکونی شهر آباده طشک، به مالکان اعطاء شد.

رفع مشکلات مربوط به اسناد مالکیتی ساکنان بافت مسکونی آباده طشک، یکی از مصوبات سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به فارس بود که طی مراسمی با حضور رئیس کل و شماری از مسئولان دادگستری فارس، آغاز شد.

رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم با قدردانی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که طی اقدامی جهادی و در راستای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به این استان موفق به رفع مشکلات مالکیتی بافت مسکونی شهر آباده طشک شد، گفت: این اقدام که از برکات سفر رئیس قوه قضاییه به فارس است، مسرت و شادی مردم این شهر را به ارمغان آورده و تلاش‌های کارکنان ثبت اسناد و املاک در تعامل با بنیاد مسکن استان در دفاع از مالکیت اشخاص بر املاک تحت تملک طی اقدامی جهادی قابل تقدیر است.

به نقل از دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضا ایجاد آرامش در جامعه است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز ایجاد آرامش در جامعه، تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم، صدور اسناد مالکیت این شهر را ماحصل کار جمعی و تلاش شبانه‌روزی ادارات مرتبط دانست و افزود: به تبع صدور اسناد مالکیت، دفاع از مالکیت‌های مشروع مردم و فساد ستیزی در حوزه املاک و اراضی محقق می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس هم با اشاره به روند صدور اسناد مالکیت بافت مسکونی آباده طشک، گفت: علیرغم مشکلات ۴۰ ساله در زمینه تثبیت مالکیت املاک این شهر، از مجموع ۲۱۲۰ پرونده تشکیلی، برای صدور اسناد ۱۸۵۰ قطعه مربوط به قطعات مبنا رأی صادر شده که از این تعداد برای ۱۶۰۰ فقره اسناد مالکیت حدنگار صادر شده و مابقی نیز به دلیل اختلافات در مالکیت‌ها در دست بررسی است که پس از احراز مالکیت اقدامات لازم انجام می‌شود.

غلامرضا کیانی افزود: صدور این اسناد در بازه زمانی کمتر از یک ماه، در سایه تلاش جهادی و انقلابی پرسنل ادارات ثبت و بنیادمسکن استان و حمایت‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس کل دادگستری استان محقق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha