• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402061308696
  • خبرنگار : 71576

آتشی:

نحوه خداحافظی حدادی ناراحتم کرد

نحوه خداحافظی حدادی ناراحتم کرد

کارشناس بسکتبال ایران گفت: نحوه خداحافظی حامد حدادی ناراحتم کرد، دوست داشتم در یک شرایط و با تدارکات بهتر از تیم ملی خداحافظی کند.

عنایت آتشی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ توضیح داد: پیش بینی ما برای این جام جهانی بسکتبال کسب تنها یک برد آن هم مقابل تیم ملی ساحل‌عاج بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. دو تیم دیگر گروه ما یعنی اسپانیا و برزیل رقبای قدرتمندی بودند که کسب برد مقابل آن‌ها امکان پذیر نبود. 

او ادامه داد: در دسته بازنده‌ها هم طبق پیش بینی‌ها می‌شد یک پیروزی را مقابل لبنان کسب کنیم، اما با توجه به اینکه لبنانی‌ها یک بازیکن آمریکای رابه خدمت گرفته بودند، قدرت آن‌ها چند برابر شد و همین مسئله کار را برای تیم ملی ایران سخت کرد تا متاسفانه بدون برد جام جهانی را ترک کنیم.

* خداحافظی حدادی ناراحت کننده بود

کارشناس بسکتبال ایران با بیان اینکه از نحوه خداحافظی حدادی ناراحت است، توضیح داد: در انتهای این مسابقات متاسفانه حامد حدادی اسطوره بزرگ بسکتبال ایران از تیم ملی خداحافظی کرد که ناراحت کننده بود؛ کسی که خیلی زحمت کشید و در خیلی از پیروزی‌ها نقطه اثر گذار بود. دل من از آنجایی سوخت که او در یک شرایط خاموش و غیر باور خداحافظی کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از شرایط نه چندان مناسب برای خداحافظی، باخت مقابل لبنان است؟ توضیح داد: یکی از دلایل آن است، اما در مجموع حیف است بازیکنانی که در چنین سطح ملی و باشگاهی افتخار آفرینی می‌کنند، با یک ضیافت و تدارکات بهتر خداحافطی نکنند. نحوه خداحافظی او خیلی خوشایند نبود و دیدید که فقط در یک لحظه خداحافظی کرد و از تیم ملی جدا شد. دوست داشتم یک مراسم بهتر برای خداحافظی این اسطوره تدارک دیده شود.

نحوه خداحافظی حدادی ناراحتم کرد

* به این زودی‌ها مهره‌ای مثل حدادی نمی‌بینیم

آتشی تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم دیگر به این زودی‌ها مهره‌ای مثل حدادی در بسکتبال ایران و آسیا ببینیم که اینگونه در سطح جهانی و NBA بدرخشد. او هم آبرومند بازی کرد و هم باعث معرفی بسکتبال ایران به جهان شد.

او با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد حامد حدادی در همه زمینه‌ها، اظهار کرد: ویژگی که خیلی در رشد حدادی تاثیر مثبت داشت، رفتار حرفه‌ای این اسطوره بود. حامد حدادی از نظر اخلاقی بسیار متین بود و هیچوقت منم منم در کارش وجود نداشت. اگر می‌باخت آن را می‌پذیرفت و اگر هم می‌برد، هیچگاه مغرور نمی‌شد. پس از آسیبی که حدادی از ناحیه دست دید همه فکر می‌کردند که بسکتبالش تمام شد، اما او با تلاش بسیار نشان داد که همچنان ستاره بزرگی است و به NBA هم رسید.

* از تجربیات حدادی استفاده شود

کارشناس بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که برای ساخت بازیکنی نزدیک به سطح حدادی چه پیشنهادی برای فدراسیون بسکتبال دارد؟ توضیح داد: حامد حدادی حیف است. او از بازی‌های ملی خداحافظی کرد اما باید از او در تیم‌های ملی استفاده کنیم چون او وزنه بزرگی است و مثل حدادی کمتر خواهیم دید. شاید بازیکنی هم قد او پیدا شود، اما اگر بخواهند به او برسند طول می‌کشد و جای او خالی است. ما باید از حدادی در برنامه‌های خود بیشترین استفاده را کنیم چون تجربیات بسیار زیادی دارد.

نحوه خداحافظی حدادی ناراحتم کرد

* ایران در آینده قدرت منطقه خواهد بود

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود به تیم ملی فعلی امیدوار بود؟ تصریح کرد: تیم ملی که به جام جهانی ۲۰۲۳ اعزام شد، ۲ - ۳ سال دیگر تیم قدرتمندی در منطقه خواهد شد چون بازیکنان آن درایت، توانمندی و تکنیک خوبی دارند اما در این رقابت‌ها تجربه زیادی نداشتند و به همین دلیل نتیجه خوبی نگرفتند. در خیلی از بازیها شاهد آن بودیم که بازیکنی مثل امینی با ۱۹ سال سن، کارایی خوبی دارد که قابل باور نیست.

آتشی در پایان گفت: محک دوم تیم ما بازی‌های آسیایی است که یک ماه دیگر در چین برگزار می‌شود. امیدوارم این بازیکنان جوان در آنجا از تجربیاتی که در جام جهانی کسب کردند استفاده کنند. با این حال باید تاکید کنم که شرایط تیم ما در جام جهانی به شکلی بود که توقع جامعه بسکتبال برآورده نشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۱۱:۲۹

ممنونم اقای حدادی بابت خاطرات خوبی که برایمان درست کردی موفق باشی جنتلمن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۱۳:۴۹

احسنت👍👌

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۷

دیگه از چهرش مشخصه پیر شده در جوانی باید می‌رفت چون دیگه کارایی نداره سعید معروف با اینکه والیبال تحرک زیادی نداره در اوج خداحافظی کرد باید اینکه هنوز 10 سالی جا داشت

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۱۸:۴۴

کدام یک از بزرگان و اسطوره‌های ورزش ما به درستی از ورزش خداحافظی کردند که برای بنده خدا حدادی خداحافظی باشکوه و در شأن این ورزشکار برگزار کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۱۹:۱۱

حدادی دلمون برات تنگ میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۲۰:۲۴

ناامید شیطان است‌ بایه‌ برنامه‌ریزی‌ درست‌ و‌ جذب‌ مربیان‌ درجه‌ یک آمریکایی یا شماره‌ یک‌های‌‌ اروپا یونان و‌ سایرین‌ می‌توانیم پیشرفت کنیم بشرطی که‌‌از امریکا‌ و‌ اروپا‌ الگوبرداری درست‌ داشته‌‌ باشیم که با این‌‌ سیستم‌‌ هرگز‌‌ به‌‌ سطح‌ جهانی نخواهیم‌‌ رسید

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۶ ۰۹:۲۸

خداحافظ مرد تمام استوره تمام ستاره ان بی ای و خداحافظ بزرگمرد تمام نشدنی بسکتبال 🏀 ایران آسیا وان بی ای تو مایه تمام افتخارات ومباهات این ملتی داداش همچنان بزرگی کن دراینده در کسوت مربیگری به امید موفقیت در تمام زمینه ها بدرود قهرمان وپهلوان