• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061308686
  • خبرنگار : 50356

مدیر تعاون روستایی استان خبر داد

فعالیت ۳۳ شرکت تعاونی روستایی زنان در خراسان رضوی

فعالیت ۳۳ شرکت تعاونی روستایی زنان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۳۳ شرکت تعاونی روستایی زنان با ۴۹۲۶ عضو وجود داشته و سهمی ۱۰.۷ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است.

آرش آوان در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت روز تعاون در خصوص وضعیت تشکل‌های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: تعاون و همکاری در رشد و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارد. بدیهی است با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و نوآوری‌ها شکوفا می‌شود.

وی افزود: در خراسان رضوی ۲۲۴ شرکت تعاون روستایی با ۴۴۰ هزار و ۱۲۲ عضو وجود داشته و این میزان ۸.۱۳ درصد کل شرکت‌های تعاونی کشور را شامل می‌شود. همچنین در خراسان رضوی ۳۳ شرکت تعاونی روستایی زنان با ۴۹۲۶ عضو وجود داشته و سهمی ۱۰.۷ درصدی از کل کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در رابطه با اتحادیه‌های تعاونی‌های روستایی در شهرستان‌های استان افزود: در استان ۲۴ اتحادیه روستایی در شهرستان‌ها با ۲۲۲ عضو وجود دارد که تمامی آن‌ها فعال هستند. همچنین در خراسان رضوی یک اتحادیه تعاونی‌های روستایی وجود دارد.

آوان درخصوص تعداد شرکت‌های تعاونی کشاورزی استان تصریح کرد: در خراسان رضوی ۱۹۸ شرکت تعاونی کشاورزی وجود دارد که تعداد اعضای آن قابل توجه و ۱۴۲ هزار و ۷۵۸ عضو است. همچنین در استان ۱۲ اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی با ۱۷۵ عضو تشکیل شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی تولید کشاورزی بیان کرد: تعاونی، همواره هزینه‌ها را کاهش داده و از فرصت‌ها به بهترین شیوه استفاده می‌کند. در خراسان رضوی ۱۶۴ شرکت تعاونی تولید کشاورزی ثبت شده که ۴۸ هزار و ۱۹۵ عضو دارد. همچنین ۱۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی شهرستان‌ها تشکیل شده است. در خراسان رضوی یک اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی وجود دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی ۳۰ نظام صنفی کشاورزی با ۱۲۹ هزار و ۴۳ عضو و ۴ شرکت سهامی زراعی با ۱۱۶۴ عضو فعالیت می‌کند، تصریح کرد: به طور کلی ۷۰۳ تشکل در استان تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی بوده و ۸.۳ درصد تشکل‌های کل کشور را به خود اختصاص داده است. خراسان رضوی با این تعداد تشکل رتبه اول تشکل‌های تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha