• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402061207787
  • منبع : باشگاه دانشجویان

در دوره‌ای دانشجویی بررسی می‌شود:

حکومت دینی و جریان‌های اعتراضی؛ از دولت نبوی (ص) تا جمهوری اسلامی ایران

حکومت دینی و جریان‌های اعتراضی؛ از دولت نبوی (ص) تا جمهوری اسلامی ایران

انجمن علمی دانشجویی معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، دوره علمی «حکومت دینی و جریان‌های اعتراضی: از دولت نبوی (ص) تا جمهوری اسلامی ایران» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این نشست ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه، با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی ـ استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار ـ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام، دکتر محمد حسین رجبی‌دوانی ـ پژوهشگر تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه‌السلام، دکتر حمیدرضا بیگدلی ـ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر محمدباقر خرمشاد ـ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و حجت‌الاسلام سید سجاد ایزدهی ـ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به‌صورت مجازی و در فضای اسکای روم برگزار می‌شود.

«اعتراض در اسلام؛ امکان یا امتناع؟»، «خواست افراد و احکام اسلامی؛ تعارض یا توافق؟»، «نسبت آشوب و اعتراض در حکومت اسلامی»، «جریان‌شناسی و ماهیت‌شناسی مواجهه حکومت‌های دینی با اعتراض» و «زمینه‌ها، تجارب و موانع اعتراض در جمهوری اسلامی ایران» از جمله موضوعات و سرفصل‌هایی است که در این برنامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به لینک https://formafzar.com/form/8jxxs مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۶ ۱۴:۱۹

ماهیت دنیا پست تر ازانست بتوان تصور کرد و هیچ قدرت دنیوی با انگیزه دینی نمیتواند عملکرد الهی و انسانی داشته، و از فساد و ظلم مبرا باشد. درواقع دین اگر ابزار قدرت شود، فساد و ظلم را به اوج میرساند و در قداست سقوط میکند. وابستگی وجودی انسان به جهان مادی شدیدتر از انست که در محرومیتها بتواند خود را در مدار تعادل حفظ، و در شرایط مناسب تندروی و ظلم و سوء استفاده نکند. تنها کسانی اهل نجات اند که به بشریت خدمت میکنند نه انها که بنام دین و گسترش ان و شهادت طلبی، زندگی دیگران را به اتش میکشند.