• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402061006705
  • خبرنگار : 50300

امام جمعه اهواز:

اربعین اتصال‌دهنده ظرفیت‌های اسلامی در جهان است

اربعین اتصال‌دهنده ظرفیت‌های اسلامی در جهان است

ایسنا/خوزستان امام جمعه اهواز با بیان اینکه رمز دوام حماسه امام حسین (ع) اربعین است، گفت: اربعین اتصال دهنده ظرفیت‌های اسلامی در جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۰ شهریور) در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: اهل بیت اگر کاری انجام می‌دهند به اذن خداوند است؛ ذات بی نهایت خاص خدا است. لازم نیست لفظی گفته شود. همه این‌ها مختص خداوند است و وقتی اطاعت فرمان خدا را کردید مظهر اراده خداوند در مقام فعل اتفاق می‌افتد. خدا محی و ممیت است و این ویژگی را حضرت عزرائیل نیز دارد و همه این‌ها از جانب خدا است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رمز دوام حماسه امام حسین (ع) اربعین است. ابعاد رخداد جهانی اربعین، به عنوان نقشه اقدام در آخر زمان و در مسیر آماده سازی جهان برای ظهور امام‌ زمان (عج) است. این موضوع طراحی شده و در حال ظهور و تجلی است.

موسوی فرد ادامه داد: حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است. گرچه سیدالشهدا در قله است اما دومین بعد این رخداد رسانه عظیمی است که تمام رسانه‌های غربی کاملا بایکوت شدند و هرگز حاضر نیستند این صحنه پرشور را رسانه‌ای کنند و این نشان دهنده الفت جامعه اسلامی و سازماندهی جهانی انصار المهدی و تشکیل تمدن نوین اسلامی و دشمن شناسی است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: اربعین اتصال دهنده ظرفیت‌های اسلامی در جهان است. در مکتب حیات بخش شیعه به بعد انسانی توجه می شود که یکی از پیش نیازهای اصلی الفت بین جامعه ایمانی است.

موسوی‌فرد ضمن تشکر از نیروی انتظامی، گفت: "مشایه" اربعین فرصت شگفت انگیز برای الفت بین مسلمانان است. در اسرع وقت تبعه خارجی از مرز سیستان تا اینجا به امکانات دسترسی داشتند. مجموعه مسئولین عزم و اراده دارند و حرمت خاصی برای همه زائرین به ویژه تبعه خارجی دارند.

قیمت کالاهای ضروری مردم را ثابت نگه دارید

وی اظهار کرد: وسایل نقلیه خود را کنار مرز ببرید و از زائران استقبال کنید. درهمی که در راه خدا و سیدالشهدا هزینه شود کوهی از طلا است.

امام جمعه اهواز گفت: نیروی هوایی بسیار خدوم است و لحظه‌ای که انقلاب نیاز به تقویت داشت اولین نیرویی که به انقلاب پیوست نیروی هوایی بود و بعد به عنوان پدافند هوایی مستقل شد.

وی ضمن تاکید بر تذکر لسانی درباره حجاب، بیان کرد: مرکز ثقل جهاد تبیین، همان نقطه تمرکز دشمن است که کجا دست گذاشته است و بر همه واجب می‌شود که در این زمینه ورود کنند و اقدام دشمن تصویرسازی غلط و پنهان کاری دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب و سیاه نمایی و برجسته سازی کاستی‌ها و کمبودها است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سفره مردم در ۱۰ سال اخیر تنگ شد و همواره توصیه می‌کنیم و رهبری هم فرمودند که حواستان باشد این همه زحمات تا وقتی در سفره‌های مردم نشان داده نشود را نمی‌توان موفقیت دانست. دشمن دست روی نیازهای مردم گذاشته است. قیمت کالاهای ضروری مردم را ثابت نگه دارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha