• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060502882
  • خبرنگار : 71660

زاخارووا: ارسال جنگنده‌ به اوکراین به‌ معنای افزایش مداخله غرب در جنگ است

زاخارووا: ارسال جنگنده‌ به اوکراین به‌ معنای افزایش مداخله غرب در جنگ است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، برنامه‌های کشورهای اروپایی مبنی بر ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ و بالگردهای تهاجمی Mi-۲۴B حاکی از افزایش دخالت و مشارکت آن‌ها در درگیری اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ارتش کشور چک قصد دارد هلیکوپترهای Mi-۲۴B ساخت روسیه را به کی‌یف بفرستد. هفته گذشته این خبر به دنبال سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که برای التماس به کشورهای اروپایی از جمله هلند، دانمارک، نروژ و سوئد رفته بود، منتشر شد. پس از این سفر، این کشورها از برنامه‌های خود جهت ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین خبر دادند.»

وی تصریح کرد: «تمامی این اقدامات مُهر تاییدی بر رفتار خصمانه کشورهای غربی علیه روسیه می‌زنند و مشارکت فزاینده آن‌ها در درگیری اوکراین را نشان می‌دهد. کشورهای غربی همچنان از اوکراین می‌خواهند تا به ضدحمله اغراق‌آمیزش ادامه دهد و تسلیحاتی را به سوی رژیم کی‌یف سرازیر می‌کنند. کشورهای غربی همچنین به نیروهای اوکراینی آموزش می‌دهند و مزدورانی را به این کشور اعزام می‌کنند تا حملاتی را علیه خاک روسیه انجام دهند.»

زاخارووا با اشاره به ضدحملات شکست‌خورده اوکراین افزود: «رژیم نئونازی در کی‌یف به حملات پوچ خود علیه تاسیسات غیرنظامی در روسیه ادامه می‌دهد؛ حملات بی‌هدفی که عمدتا توسط رسانه‌های اوکراینی و خارجی پوشش داده می‌شوند. غربی‌ها و اوکراینی‌ها به طور فعالی فرمول صلح زلنسکی را ترویج می‌دهند؛ فرمول صلحی که هیچ ارتباطی با صلح ندارد و صرفا شامل هشدارهایی است که روسیه قادر به پذیرش آن‌ها نیست. در واقع آن‌ها به دنبال ایجاد یک ائتلاف ضدروسی هستند و در تلاشند تا شرکای ما در "جهان جنوب" را وارد این مسئله کنند.»

او در پایان تاکید کرد، اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه از جمله «نازی‌زدایی و غیرنظامی شدن» اوکراین و ریشه‌کنی تهدیدات علیه امنیت روسیه همچنان پابرجا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha