به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی در راس یک هیئت قضایی، از مدیریت تایید اسناد ترجمه شده بازدید بهعمل آورد و نحوه خدمترسانی به مراجعان را بهطور مستقیم و بدون واسطه مورد ارزیابی قرار داد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به این اداره، از باجههای ارائه خدمات به مراجعان بازدید بهعمل آورد و رضایتمندی مراجعان از نحوه خدمترسانی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی در ادامه، فرایند تایید اسناد را نیز مورد بررسی قرار داد و اهم چالشها و مشکلات موجود در این فرایند را احصاء کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران پس از این بازدید در نشستی با هیئت قضایی همراه و مدیران اداره تایید اسناد ترجمه شده، ضمن تاکید بر ضرورت «نظاممند و الکترونیکی شدن تمامی فرایند تایید اصالت اسناد و مدارک» اظهار کرد: نظاممند و الکترونیکی شدن امورات و فرایندها قطعا زمینه سواستفادههای احتمالی را از بین خواهد برد.
وی در ادامه عنوان کرد: فرایندها باید بهگونهای دنبال شود که ضمن استعلام برخط و آنی اصالت مدارک و اسناد از طریق اتصال به درگاه دستگاهها و ادارات مرتبط، زمینههای سوءاستفادهها و سندسازیهای احتمالی از بین رود.
القاصی ضمن تاکید بر اینکه بهمنظور تحقق این مهم، تعامل دستگاههای مختلف از جمله دستگاههای دولتی امری اجتنابناپذیر است، گفت: ساز و کار لازم برای این هدف، باید در تعامل با دستگاههای دولتی فراهم شود و اصالت اسناد و مدارک بهنحو اکمل احراز شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران در همین زمینه به معاون حقوقی و معاون فناوری اطلاعات و برنامهریزی دادگستری کل استان تهران ماموریت داد تا ضمن احصاء آسیبها و مشکلات موجود در انجام فرایندهای احراز اصالت اسناد به شیوه سنتی، پیشنهادات خود را بهمنظور پیگیری از بخشهای مختلف در جهت الکترونیکی نمودن امور ارائه دهند.
انتهای پیام
نظرات