• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402060402442
  • منبع : بازار

۳ نکته مهم در نگهداری پالت فلزی صنعتی

۳ نکته مهم در نگهداری پالت فلزی صنعتی

یکی از محصولات فلزی که از کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف برای نگهداری، جابجایی و و حمل و نقل آسان مواد گوناگون برخوردار است، پالت می‌باشد. پالت در انواع گوناگونی به تولید می‌رسد. یکی از پرکاربردترین انواع پالت، پالت فلزی است.

به گزارش ایسنا به نقل ازشرکت دانش‌بنیان شاهین فلز سپاهان،  پالت فلزی، نوعی سازه با کفی تخت می‌باشد که با توجه به استفاده از پروفیل‌های فولادی باکیفیت بالا در ساختار آن و مقاومت بالایی که دارد، از کاربرد بسیاری در صنایع مختلف برخوردار است. به طور کلی از پالت‌ها برای چینش، ذخیره‌سازی، تسهیل بارگیری و حمل‌ونقل محصولات متنوع به وسیله ماشین‌آلات مختلف از جمله لیفتراک استفاده می‌گردد.

امروزه پالت‌ها به دلیل مزایای منحصربه‌فرد و تنوع زیاد، از سهم مهم و بزرگی در فرآیندهای انبارگردانی و حمل‌ونقل صنایع مختلف برخوردارند.

و اما نکته‌ای که در زمان خرید این محصول حائز اهمیت است، انتخاب صحیح و قیمت پالت می‌باشد که یک فاکتور مهم برای مشتریان تلقی شده و سبب راحت‌تر شدن فعالیت آن‌‍‌ها می‌شود.

۳ نکته مهم در نگهداری پالت فلزی صنعتی

کاربرد پالت فلزی در صنایع مختلف

پالت فلزی از کاربردهای مختلفی در صنایع برخوردار است. از مهمترین کاربردهای پالت فلزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کاربرد پالت فلزی در صنعت ساخت و ساز

استفاده از پالت فلزی در سازه‌های بزرگ که نیازمند مصالح و لوازم زیادی برای پیشرفت پروژه می‌باشد، یک امر حیاتی در جهت بهبود شرایط نقل و انتقال و چینش سازمان‌یافته مصالح است. بر همین اساس، بیشتر انبوه‌سازان، تقاضای تولید پالت‌های فلزی در ابعاد بزرگ را از تولید کنندگان پالت فلزی دارند. به طور کلی می‌توان گفت، در صنعت ساخت و ساز، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جابجایی مصالح ساختمانی مانند کاشی و سرامیک در صنعت ساختمان، استفاده از پالت‌ فلزی است.

۲. کاربرد پالت فلزی در صنایع شیمیایی

ساختار پالت‌های فلزی به گونه‌ای می‌باشد که بیشترین مقاومت را در بین پالت‌های مختلف در برابر مواد شیمیایی خواهند داشت. معمولا پالت‌های چوبی و پلاستیکی، مقاومت قابل قبولی در برابر محیط‌هایی با شرایط خاص از خود به نمایش نخواهند گذاشت و در طی مدت زمان کوتاهی با از دست دادن بافت خود، کیفیت اولیه را از دست داده و در نهایت دچار شکستگی خواهند شد. بنابراین، پالت فلزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در محیط‌های شیمیایی محسوب می‌شود.

۳. کاربرد پالت فلزی در صنایع غذایی

حمل‌ونقل و نگهداری از مواد غذایی مختلف نیز از دیگر کاربردهای پالت فلزی است که شاید مهم‌ترین دلیل آن، استریل و پاک‌سازی راحت این پالت‌ها باشد. به طور کلی، مواد غذایی که رابطه مستقیم با سلامت مردم دارند، باید در محیطی کاملا بهداشتی و استریل‌شده نگهداری شوند و پالت فلزی این امکان را برای مجموعه‌هایی که در زمینه انبارداری و سردخانه‌های اقلام خوراکی فعالیت دارند، فراهم کرده است.

۴. سایر صنایع صادراتی، خودروسازی و پتروشیمی

یکی از مهم‌ترین موارد در صادرات مواد مختلف به کشورهای دیگر، عاری بودن آن‌ها از کلیه آفات می‌باشد. پالت فلزی این مشکلات را به حداقل رسانده و باعث می‌شود صادرات اقلام با شرایط ایده‌آل همراه شود.

صنایع خودروسازی و پتروشیمی نیز از دیگر صنایعی هستند که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های آن‌ها مربوط به انبارگردانی و ذخیره‌سازی با استفاده از پالت فلزی می‌باشد.

نکات مهم در نگهداری پالت فلزی

با وجود اینکه پالت‌های فلزی از لحاظ ساختاری از استحکام کافی برخوردارند، اما همچنان باید در نگهداری و حفظ آن‌ها اقداماتی را انجام دهید تا به طول عمر این سازه‌ها کمک کنید. توجه به نکات زیر از اهمیت زیادی در افزایش طول عمر و حفظ کیفیت پالت فلزی برخوردار است:

•          استریل دوره‌ای و تمیز نگه‌ داشتن پالت

•          بررسی و توجه به محیط استفاده از پالت

•          عدم بارگیری بیش از اندازه استاندارد پالت

۳ نکته مهم در نگهداری پالت فلزی صنعتی

شرکت تولیدی بازرگانی شاهین فلز سپاهان؛ تولیدکننده انواع پالت فلزی

با توجه به اینکه پالت یکی از محصولات حیاتی در نگهداری مواد در صنایع مختلف و بزرگ می‌باشد، امروزه بسیاری از کارخانه‌ها اقدام به تولید انواع باکس پالت فلزی در سراسر کشور نموده‌اند.

شرکت دانش‌بنیان شاهین فلز سپاهان، یکی از برترین تولیدکنندگان انواع پالت فلزی می‌باشد. صفر تا صد تولید این محصول از تولید پروفیل قوطی، ورق آهن، نعلبکی فولادی، توری و غیره، همه و همه بر اساس سفارش و طرح مشتریان گرامی، در کارخانه شاهین فلز سپاهان تولید و ساخته می‌شود.

در صورتی که شما هم یکی از خریداران انواع پالت فلزی هستید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۳۱۴۵۲۷۳۰۱۰ الی ۱۴ جهت سفارش پالت تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha